خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی:

تصمیمات غیر کارشناسی در مجلس قبلی جفا در حق صنایع سلولزی کشور بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۴۸۰

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت:تصمیمات غیر کارشناسی در مجلس قبلی جفا در حق صنایع سلولزی کشور بود.

علی بابایی کارنامی،نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم راه اندازی مجدد خط تولید کاغذ تحریر صنایع چوب و کاغذ مازندران،یکی از مشکلات اساسی این واحد صنعتی بزرگ را عدم ثبات مدیریتی در گذشته دانست و گفت:انتظار می رود سهامداران این واحد تولیدی بزرگ در ابتدای  برنامه ای مدون و استراتژیک را از مدیرعامل منتصب داشته باشند و به وی فرصت و اختیارات بیشتری اتخاذ گردد.

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات اساسی صنایع چوب و کاغذ مازندران را تصویب طرح تنفس جنگل در مجلس قبلی بدون طرحی جایگزین برای واحدهای تولیدی سلولزی عنوان کرد و گفت:مجلس گذشته با تصویب این طرح،بدون مطالعاتی کارشناسی شده بیشترین جفا را به صنایع سلولزی کشور کرد.

بابایی کارنامی با بیان اینکه خط قرمز بنده منافع جامعه کارگری است،گفت:با تمام توان اجازه نخواهیم داد تا با تصمیمات احساسی و غلط منفعت کارگران و تولید به خطر بیافتد.

در ادامه خیرانپور،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت:خوشحالیم از اینکه خط پی ام یک و تولید کاغذ چاپ و تحریر مجدداً راه‌اندازی شد،در کارگروه تسهیل استانداری نیز با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری مداوم تلاش کردیم همه واحدهای تولیدی به فعالیت خود ادامه دهند و توجه به این مجموعه ۱۸۵ واحد صنعتی و تولیدی داشتیم که به ورشکستگی رسیده بودند اما با برگزاری جلسات متعدد و همراهی دستگاه قضایی رفع تملک شدند و از این تعداد ۱۱۴ واحد به مدار تولید برگشتند و ۴۰ واحد دیگر نیز در دست رسیدگی است و پیش‌بینی می‌کنیم این واحدها هم به مدار تولید برگردند.

او افزود:۶۵ درصد از صنایع سلولزی در مازندران استقرار دارند و بیش از ده هزار نیروی کار در این مجموعه به اشتغال دارند اما برای تامین مواد اولیه این واحدها و حفظ و صیانت از جنگل‌ها چاره‌ای جز رفتن به سمت زراعت چوب نداریم و برای همین در ۱۶۷۰ هکتار زراعت چوب در سال گذشته داشتیم و برای امسال نیز ۲۰۰۰ هکتار زراعت چوب را مد نظر داریم.

خیرانپور گفت:واردات چوب با پوست از مسیر بندرامیرآباد یکی از مواردی است که باید تسهیل شود و از دو نماینده مرکز استان که در این جلسه حاضر هستند می‌خواهیم از طریق مجلس این موضوع را پیگیری کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز