خبرگزاری کار ایران

در نوزدهمین جلسه شورای شهر ساری:

طرح تفصیلی ساری موردبررسی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۳۰۶

طرح تفصیلی ساری بناست تا در روز چهارشنبه طی سفر معاون وزیر و راه و شهرسازی به مرکز مازندران برای تائید نهایی به‌صورت میدانی بررسی شود؛ با موافقت ایجاد تغییرات در طرح جامع، جدا از الحاق محدوده‌های جدید، سقف بلندمرتبه‌سازی در مرکز مازندران نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری که عصر دوشنبه در صحن علنی این شورا برگزار شد تهیه و اجرای طرح تفصیلی موردبحث و گفتگو قرار گرفت.

رئیس شورای شهر ساری در توضیح این طرح گفت: طرح جامع شهری ساری سال ۱۳۹۴ تصویب شد و طرح تفصیلی هم باید همان زمان به تصویب می‌رسید که متأسفانه مشمول زمان شد؛ البته متولی طرح تفصیلی شهرداری نبود بلکه متولی آن راه و شهرسازی است که در حال پیگیری است.

وی افزود: این موضوع در مراحل پایانی کار قرار دارد و بنا داریم آخرین وضعیت طرح تفصیلی را جهت ارائه به خانم فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه در روز چهارشنبه بررسی کنیم.

در ادامه عاشقان یکی از اعضای شورا شهر ساری در این رابطه گفت: بنا است تا در روز چهارشنبه در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی، نمایندگان شهرداری و اعضای شورا باخانم فرزانه صادق مالواجرد برگزار می‌شود، در این خصوص به یک تصمیم نهایی برسیم. مناطقی مانند قرق، کوی سیدالشهدا (ع)، کوی شفا و حاشیه تجن در ضلع جنوبی راه‌آهن از نقاط مدنظر برای الحاق در طرح تفصیلی هستند.

وی افزود: بنا است تا در این جلسه در خصوص نقاط الحاقی به ساری به بحث بنشینیم و درنهایت بازدید میدانی از این نقاط به عمل بیاید که نکته مهمی که در بحث طرح تفصیلی عنوان می‌شود آن است که از محل بافت‌های الحاقی برای شهرداری ساری، آورده داشته باشد و این مناطق، ساماندهی شوند.

عاشقان افزود: در حال حاضر مجوز و صدور پروانه بلندمرتبه‌سازی در ساری تنها برای ساختمان‌های تا 8 طبقه صادر می‌شود و این در حالی است که در شهرهای مجاور ما بیش از این است.

این عضو شورای شهر ساری، تأکید کرد: اگر هم در خصوص طرح الحاقی و هم بلندمرتبه‌سازی با رایزنی موفق به ایجاد تغییرات در طرح تفصیلی شویم، صدور پروانه بلندمرتبه‌سازی تا سقف 16 طبقه در ساری ممکن می‌شود.

نکته مهمی که در طرح تفصیلی وجود دارد آورده‌هایی است که می‌تواند برای شهرداری داشته باشد و همچنین سامان دادن محدوده و حریم شهری با این طرح محقق می‌شود.

تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت‌های مربوط به مناطق و بهسازی، نوسازی، توسعه و رفع مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن تعیین و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود. در طرح تفصیلی، خدمات و فضاهای شهری با مشخص کردن جزییات قابل‌اجرا تعیین می‌شود. با استفاده از این طرح‌ها برنامه‌های مشخص کردن جزییات قابل‌اجرا تعیین می‌شود. با استفاده از این طرح‌ها می‌توان برنامه‌های مشخص بخش عمومی را تعیین کرد و این برنامه‌ها را کم‌کم و برحسب اولویت، در برنامه‌ریزی اجرایی سالیانه شهرداری منعکس نمود. طرح تفصیلی باید تداوم داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز