خبرگزاری کار ایران

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور:

حذف سهم تامین اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ظلم به کارگران است/کمیسیون تلفیق جلوی این بی عدالتی را بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۱۲۲

نصرالله دریابیگی گفت:اگر آقایان نمی دانند، بدانند! با این کارتان کارگران و بازنشستگان را در مقابل نظام قرار ندهید! کارگران و پیشکسوتان تولید شعور دارند و عاشق نظام و رهبری هستند اما تکلیف شما با ما مشخص نیست!

به گزارش خبرنگار ایلنا،بودجه ۱۴۰۱ شرایط خاصی دارد؛ مهمترین لایحه کشور که تکلیف درآمدها و هزینه های کشور در سال آینده را روشن می کند؛ به چالشی عجیب تبدیل شده و اعتراض و انتقاد کارشناسان و صاحب نظران را در پی داشته است.

همگام با دل نگرانی های اقشار مختلف جامعه از برخی تصمیمات دولت در سال آینده؛ جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی هم نمی توانند دغدغه های خود در باب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را پنهان کنند! مهمترین دغدغه آنان نادیده گرفته شدن سهم تامین اجتماعی در لایحه بودجه است.

دیروز در تهران و برخی مناطق کشور، بازنشستگان تامین اجتماعی با فراخوان اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گردهم آمدند تا مراتب نگرانی و اعتراض خود را اعلام و از کمیسیون تلفیق مجلس بخواهند سهم تامین اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده شود.

به گزارش "ایلنا" از ساری؛ نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر  استان مازندران ضمن اعلام حمایت کانون بازنشستگان استان از تجمع های اخیر گفت: دولت حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد و تعجب می کنیم که در لایحه بودجه سهم این سازمان درحد صفر است.

او گفت: در نظامی زندگی می کنیم که عدالت خواهی حرف اول و آخر مسئولان محترم است؛ آیا تضعیف تامین اجتماعی که دهها میلیون کارگر و ۴ میلیون بازنشسته شریف و بی پناه را تحت پوشش دارد؛ عدالت است؟

دریابیگی گفت: می گویند چرا تجمع؟ پس چه کنیم؟ همسان سازی حقوق بازنشستگان را در بوق و کرنا کردند و امسال یک ریال در قالب این طرح به بازنشستگان پرداخت نشده است!

این فعال کارگری خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه ای را که شما تنظیم و ارایه کرده اید و ریالی برای سازمان تامین اجتماعی منظور نگردیده؛ ظلم به کارگران است؛ ظلم به بازنشستگان است؛ ظلم به عدالت است!

دریابیگی گفت: چگونه می شود که از سال ۱۳۵۴ هرساله در بودجه سهم تامین اجتماعی لحاظ می شده و اکنون بودجه ۱۴۰۱ این سهم حذف گریده؟! لطفا مسئولان پاسخ ما را بدهند.

او گفت: اگر آقایان نمی دانند، بدانند! با این کارتان کارگران و بازنشستگان را در مقابل نظام قرار ندهید! کارگران و پیشکسوتان تولید شعور دارند و عاشق نظام و رهبری هستند اما تکلیف شما با ما مشخص نیست!

دریابیگی، گفت: انتظار داریم کمیسیون تلفیق مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ سهم سازمان تامین اجتماعی در کنار سهم بازنشستگان محترم لشکری و کشوری دیده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز