خبرگزاری کار ایران

معاون امور جوانان وزیر ورزش:

بهبود بودجه جوانان در بودجه 1401/ فعالیت 14 مرکز مشاوره جوانان در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۵۰۴

معاون امور جوانان وزیر ورزش از بهبود وضعیت بودجه جوانان در بودجه 1401 خبر داد و گفت: اگر 80 درصد بودجه هم اختصاص یابد، برنامه های بیشتری قابل اجرا خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، وحید یامین پور بعدازظهر امروز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استانداری مازندران گفت: یکی از ماموریت های مهم دولت سیزدهم در امور جوانان مسئله ازدواج جوانان است که به لحاظ قوانین بالادستی با رکود مواجه شده بود.

وی افزود: تسهیل ازدواج جوانان و حمایت از فرزندآوری است ریل گذاری این امور درست است که بخشی در دست نهادهای ملی است و بر اساس قوانین اتفاق می افتد اما بی شک تحقق آن در هر استانی منوط به هم افزایی دستگاه های مجری است.

معاون  امور جوانان وزیر ورزش با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر در استان در انتظار وام ازدواج هستند، گفت: معمولا در سه ماه پایانی سال با پاسخ ناامید کننده بانک ها مواجه می شوند.

یامین پور افزود: از استاندار مازندران تقاضا می شود 18 درصد باقیمانده متقاضیان دریافت وام پاسخ مثبت داده شود.

وی به آمار ازدواج و طلاق در استان مازندران اشاره کرد و گفت: بعد از حدود هشت سال که نرخ ازدواج منفی بود در سال 99 به یکباره چند درصد مثبت شد این اتفاق هم بخاطر حذف بخشی از تشریفات در دوران کرونا رقم خورد.

یامین پور افزود: در شش ماه نخست امسال نیز با شیب کمتر نرخ ازدواج مثبت بود اما این آمار در استان مازندران منفی و سن ازدواج نیز صعودی بوده است.

وی طلاق را نیز مسئله جدی کشور عنوان کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال نرخ طلاق در استان 7.3 درصد بوده که عدد قابل قبولی نیست.

معاون امور جوانان وزیر ورزش مشاوره های قبل،حین و بعد از ازدواج را از وظایف امور جوانان برشمرد و از فعالیت 450 مرکز مشاوره در سطح کشور و 14 مرکز در مازندران خبر داد و گفت: سه مرکز دیگر نیز در آستانه راه اندازی است.

یامین پور از بهبود وضعیت بودجه جوانان در بودجه 1401 خبر داد و گفت:  اگر 80 درصد بودجه هم اختصاص یابد، برنامه های بیشتری قابل اجرا خواهد داشت.

وی افزود: معتقدیم این وظایف و فعالیت‌ ها باید تقویت شود و در این مسیر نگاه ما به مطالبات جوانان و تلاش جدی‌تر سمن‌ ها در حوزه‌ های مرتبط با امور جوانان است.

وی به سیاست دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و مسکن اشاره کرد و گفت: در شورای عالی اشتغال وزیر مربوطه سیاست های خود را ارائه کرد منتها هر استانی بستگی به ظرفیت های استانی خود باید آنها را اجرایی کند.

یامین پور گفت: ما نیز در امور جوانان ظرفیت و اقدامات را رصد و ستاد ساماندهی گزارش خواهیم کرد.

استان مازندران با بیش از یک میلیون جوان جزء استان های جوان و بسیار پرظرفیت کشور است.

وی ادامه داد: البته ظرفیت ورزشی در استان بسیار بالاست و بیش از یک سوم افتخارات ورزشی مربوط به این استان است،

ولی حوزه فعالیت ها و کنش گری های اجتماعی جوانان نیز باید مورد توجه قرار گیرد که استاندار مازندران در همین رابطه برنامه های خوبی چه حضورشان در سطح تصمیم گیری و چه تجهیز خانه جوانان برنامه های خوبی برای اجرا دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز