خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران:

دانش‌آموزان پرچم‌دار و میراث‌دار شهدای دانش‌آموز سال ۵۶ هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۰۳

روز ۱۳آبان متعلق به دانش‌آموزان است و باید در باور دانش‌آموزان کشور تاثیرگذار باشد و در این عرصه نقش آفرینی کنند.

حسین کمالی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران صبح امروز در مراسم نواختن زنگ استکبار ستیزی در دبیرستان دخترانه نواب‌علیه ساری اظهار داشت: شهدا با ارزش‌ترین سرمایه انسان، که جان و هستی است را تقدیم انقلاب کردند تا امروز ملت ایران در امنیت زندگی کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، وی با بیان اینکه استان مازندران یک‌هزار و ۷۰۰ شهید دانش آموز و ۳۰۰ شهید فرهنگی دارد، افزود: دانش‌آموزان پرچم‌دار و میراث‌دار شهدای دانش‌آموز سال ۵۶ هستند.

کمالی تصریح کرد: این روز متعلق به دانش‌آموزان است و باید در باور دانش‌آموزان کشور تاثیرگذار باشد و در این عرصه نقش آفرینی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران به کشتار دانش آموزان در سال ۵۶ اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۵۶ دانش‌آموزان در حمایت از امام به خیابان‌ها آمدند و شعار استکبارستیزی سر دادند و رژیم دست نشانده آمریکا دانش‌آموزان را به خاک و خون کشید.

این مسئول بیان داشت: ۲۱۹ هزار شهید تقدیم انقلاب شد برای این بود که ما مستقل باشیم و زیر بار ظلم استکبار نرویم.

وی به قیام عاشورا اشاره کرد، افزود: امام حسین فرزندان و یاران و خویشان خود را تقدیم اسلام کرد و به ما یاد داد که باید در مقابل ظلم و ستم بایستیم.

کمالی عنوان کرد: دانش‌آموزان امروز هوشمند و فکور هستند و یک دانش‌آموز باید عارف و عالم به محیط اطراف خود و تاریخ ایران را بشناسد و بداند که ایران اسلامی جوانان خود را تقدیم کرد اما هرگز زیر بار استکبار نرفت که مستقل باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه یک دانش‌آموز ایرانی باید دشمن خود را بشناسد، اذعان داشت: وقتی دانش‌آموز شناخت پیدا کند به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید با بصیرت باشند، گفت: امروز آنچه که به دست آوردیم بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است و یوم‌الله ۱۳ آبان با صلابت‌تر و باشکوه‌تر از هر سال برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز