خبرگزاری کار ایران

واکنش شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران به اظهارات برخی نمایندگان مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۴۷

در پی اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره نحوه مدیریت و فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، شرکت سرمایه‌‌گذاری سهام عدالت مازندران واکنش نشان داد.

در پی اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره نحوه مدیریت و فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا از آمل، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه شرکت‌های تعاونی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و ابلاغیه رهبری تشکیل شده است، اذعان داشت: در پی تشکیل تعاونی‌های سهام عدالت از سال ۸۵ ریاست جمهوری وقت ابلاغیه آن را اجرا کرده است.

عسکر توکلی با تاکید بر اینکه واژه سهام عدالت برگرفته از فرمایشات رهبری است و نمی‌توان به این راحتی درباره آن اظهارنظر کر، اظهار داشت: این شرکت در رشد اقتصادی کشور مبتنی بر عدالت اجتماعی و فقرزدایی ضرورت دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این نمایندگان که اینچنین ادعاهایی می‌کنند در دولت نهم و دهم چرا در این امر اعتراضی نداشتند، مطرح کرد: مطمئنا دولت یازدهم و وزیر مربوطه به این امر به‌دنبال کامل‌تر کردن این جریان است.

توکلی با عنوان اینکه وزیر کشور در معارفه استاندار مازندران جمع‌آوری پول‌های خرد در اختیار مردم را سبب رونق اقتصادی کشور عنوان کرده‌اند، ابراز داشت: جای سوال است که یک نماینده از کمیسیون اقتصادی مجلس از تعاونی‌ها با مدیریت ناکارآمد سخن می‌گوید.

بیش از ۴۲ میلیون نفر در کشور عضو تعاونی‌های سهام عدالت هستند

رئیس سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران از عضویت بیش از ۴۲ میلیون نفر در تعاونی‌های سهام عدالت کشور خبرداد و گفت: مدیریت و مالکیت تعدادی از شرکت‌ها بر اساس بیانیه رهبری به مردم داده شده و این طرح بر اساس کاهش مدیریت دولت در کشور و افزایش بار نظارتی و نیز افزایش مدیریت مردمی تعیین شده است.

وی با اعلام اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه تعاونی‌ها مقرر شده که سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد در کشور را بر عهده داشته باشند، بیان داشت: عده‌ای منافع خود را در مدیریت و مالکیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر می‌دانند که به سهام عدالت واگذار شده است.

توکلی شرکت‌های واگذار شده به تعاونی‌های سهام عدالت زیان‌ده و در حال انحلال بیان و عنوان کرد: با تلاش شرکت‌های تعاونی امروزه این شرکت‌های رو به انحلال از این حالت خارج شده و سودده شداند.

تعاونی‌های سهام عدالت دست بسیاری از جوانان بیکار جامعه را گرفت

این مسئول با تاکید بر اینکه تعدادی از جوانان جویای کار با تشکیل این تعاونی‌ها مشعول به کارشدند، یادآور شد: همچنین بسیاری از خانواده‌های آسیب‌پذیر جامعه نیز از مزایای این شرکت‌ها بهره‌مند شدند.

به گفته وی این شرکت‌ها سهام‌دار ۶۲ شرکت بورسی و غیر بورسی هستند و در دو سال ۸۵ و ۸۶ نسبت به توزیع سود اقدام کرده‌اند.

توکلی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه عدم ادامه این توزیع سود اعلام کرد: توزیع سود به عنوان نفع مستقیم آن برای مردم بر اساس برنامه پنجم و ماده ۱۰۰ از سوی مجلس شورای اسلامی متوقف شده است.

توکلی ادامه داد: به دلیل اینکه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اعتباری برای خرید شرکت‌ها نداشتند مقرر شده است به جای توزیع سود، اقساط خرید این شرکت‌ها را پرداخت کنند تا طی ۱۰ سال این شرکت‌ها به مالکیت مردمی در بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز