خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی مازندران:

نیروی انسانی جز ارکان توسعه پایدار در کشور است / جامعه به قشر زحمتکش کارگر اهمیت نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۳۲

اگر قرار باشد به توسعه پایدار در عرصه های مختلف برسیم باید به سرمایه نیروی انسانی اهمیت دهیم. / جامعه کارگری نه تنها برای خود بلکه برای کشور و استان خود هم می تواند مدیریت کند و تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد.

علی بابایی کارنامی، مدیر کل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی مازندران به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در جمع کارگران بازنشسته استان که در محل شعبه تامین اجتماعی شعبه دو ساری برگزار شد، بازنشستگان را الگویی برای جامعه دانست و گفت: جامعه و ایران اسلامی مرهون خدمات ارزنده و شایسته بازنشستگان است.

به گزارش ایلنا از ساری، بابایی رسیدگی به امور کارگران و بازنشستگان را یکی از مهم‌ترین وظیفه مسئولین این حوزه عنوان کرد و بیان داشت: جامعه کارگری امروز مرجع خدمات رسانی به کشور هستند.

قائم مقام وزیر کار در مازندران در ادامه به جایگاه نیروی انسانی در کشور ایران و حتی در جهان اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد به توسعه پایدار در عرصه‌های مختلف برسیم باید به سرمایه نیروی انسانی اهمیت دهیم.

بابایی ادامه داد: از نظر صاحب‌نظران و کار‌شناسان نیروی انسانی جز ارکان توسعه پایدار در کشور است.

وی با انتقاد از اینکه هنوز در جامعه ما به قشر زحمتکش کارگر اهمیت داده نمی‌شود گفت: متاسفانه امروز هر کسی می‌خواهد بر من خرده بگیرد می‌گوید کارگر هستم و من افتخار می‌کنم که این لقب را بر می‌گذارند.

بابایی ادامه داد: این نشان از آن دارد که ما از نظر ادبیات و فرهنگ به جامعه کارگری توجه نکردیم.

وی به جایگاه و رتبه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در کشور اشاره کرد و گفت: این اداره کل را با رتبه ۲۷ تحویل گرفتیم که الان خوشبختانه با همکاری و تلاش همکاران این رتبه به ۳ رسید که این نشان دهنده لیاقت جامعه کارگری است.

مدیر کل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه جامعه کارگری هم مانند صنوف دیگری می‌تواند خدمات ارزنده داشته باشد افزود: جامعه کارگری نه تنها برای خود بلکه برای کشور و استان خود هم می‌تواند مدیریت کند و تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد.

وی گفت: تمام تلاش خود را بکار می‌بندیم تا کارگران و بازنشستگان با نشاط، یک شهروند با نشاط و پویا در مازندران داشته باشیم.

بابایی محدودیت منابع را یکی از دعذغه‌های امروز سازمان تامین اجتماعی بیان کرد و گفت: هیچ قصوری در رابطه با مسائل و مشکلات این قشر زحمتکش در کار نیست بلکه اگر کوتاهی و کم کاری هست به خاطر محدودیت منابع است که بسیاری از خدمات که حق طبیعی این قشر است به خاطر این موضوع ارائه نمی‌شود.

مدیر کل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی مازندران در همین رابطه تصریح نمود: در دنیا نسبت بیمه شده به بازنشستکی ۲۳ به۱است که این رقم در کشور ما ۶ به یک است به همین دلیل موجب شد که جوابگویی صد در صدی مشکلات کارگران و بازنشستگان نباشیم.

وی در پایان گفت: تمام تلاش خود در به‌کار می‌بندیم تا بازنشستگان و کارگران استان از بهترین امکانات موجود استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز