خبرگزاری کار ایران

۱۵ دی ماه؛

کارخانه سیمان کیاسر به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۵۰

این کارخانه روزانه دو هزارتن سیمان تولید می‌کند و برای هزارو ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

جواد واحدی فرماندار ساری، درحاشیه بازدید از کارخانه سیمان کیاسر در جمع خبرنگاران گفت: کارخانه سیمان کیاسر از پیشرفت فیزیکی ۵/۹۸ درصدی برخورداراست.
به گزارش ایلنا از ساری، وی کارخانه سیمان کیاسررا یکی از کارخانجات و صنایع مهم استان ذکر کرد و افزود: این کارخانه روزانه دو هزارتن سیمان تولید می‌کند و برای هزارو ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند.
فرماندار مرکز استان تاکید کرد: پیگیری مستمر و جدی از سوی مسئولان مربوطه در راستای راه اندازی این کارخانه انجام شده است و مسئولان کارخانه نیز باید در راستای پویایی هر چه بیشتر این کارخانه تلاش کنند.
واحدی از افتتاح این کارخانه در۱۵ دیماه خبر داد و گفت: برای تکیمل کارخانه سیمان کیاسر ۱۳۸ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی ایجاد صنایع پایداررا اصلیترین ابزار توسعه، و پرورش نیروی انسانی را گرانبها‌ترین سرمایه‌های هرکشور ذکر کرد که در توسعه مناطق محروم نقش مؤثری ایفا می‌کند و خاطرنشان کرد: نیاز استان به سیمان از یکسو و منابع غنی معدنی از سوی دیگر و همچنین فراهم بودن زمینه صادرات، عواملی بودند که احداثکارخانه سیمان کیاسر را توجیه کردند.
فرماندار ساری با تاکید بر اینکه اشتغال پایدار نیروی انسانی بومی باید جزو الویت‌های کارخانه سیمان کیاسرقرار گیرد، تصریح کرد: این کارخانه در مساحت ۵۰ هکتاردر منطقه چهاردانگه شهرستان ساری احداثشد.
وی با بیان اینکه این کارخانه دارای۳۶۰ هکتار گواهی کشف معدن از سازمان صنایع و معدن مازندران است، گفت: استاندار مازندران در خصوص توسعه و تعریض راه ارتباطی این کارخانه دستور اکید صادر کردند.
فرماندار ساری در انتهای بازدید از کارخانه سیمان کیاسر با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در ایجاد اشتغال پایدار در استان و کشور، گفت: با توجه به رویکرد دولت جدید به این موضوع در آینده نه چندان دور شاهد شکوفایی اقتصادی استان و کشور باشیم.
واحدی همچنین در بازدید از منطقه گردشگری چشمه سورت بخش چهار دانگه ساری به اهمیت چشمه سورت در جذب گردشگر و توریسم اشاره کرد و گفت: نبود جاده دسترسی مناسب به چشمه از مشلات اصلی منطقه است.
وی با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر از این مسیر خاکی و ناهموار است، ادامه داد: دراین بازدید به دستور استاندار محترم شهرداری ساری به عنوان پیمانکار ساخت جاده دسترسی به چشمه سورت معرفی شده است.
چشمه سورت در بخش چهار دانگه شهرستان ساری استان مازندران قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز