خبرگزاری کار ایران

با توسعه روش مکانیزاسیون؛

تولید آبزیان پرورشی درمازندران ۲۵ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۳۱

توسعه مکانیزاسیون علاوه بر افزایش تولید موجب ارتقاء کیفیت محصول شده و به دنبال آن ارتقاء کیفیت به همراه افزایش تولید توسعه پایدار را به همراه دارد

مدیر کل شیلات مازندران گفت: توسعه مکانیزاسیون علاوه بر افزایش تولید موجب ارتقاء کیفیت محصول شده و به دنبال آن ارتقاء کیفیت به همراه افزایش تولید توسعه پایدار را به همراه دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، حسن حبیب‌نژاد مدیر کل شیلات مازندران در نشست با آبزی پروران مازندران اظهار داشت: افزایش تولید در واحد سطح و ارتقاء بهره وری از سیاست‌های راهبردی شیلات مازندران است.

حبیب‌نژاد در ادامه با بیان اینکه مکانیزاسیون در صنعت آبزی پروری عبارت است از: فرآیند تغییرات کیفی در واحدهای تولید آبزیان با استفاده از ادوات، تجهیزات و فن آوری پیشرفته در راستای ارتقاء بهره وری، به نقش مکانیزاسیون در آبزی پروری اشاره کرد و افزود: توسعه مکانیزاسیون علاوه بر افزایش تولید موجب ارتقاء کیفیت محصول شده و به دنبال آن ارتقاء کیفیت به همراه افزایش تولید توسعه پایدار را به همراه دارد.

مدیر کل شیلات مازندران با اعلام اینکه تا کنون حدود ۹۵ درصد از مزارع سردآبی، ۵۰ درصد از مزارع گرمابی و ۱۰۰ درصد از مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان مجهز به تجهیزات آبزی پروری است گفت: مدیریت علمی و کارآمد، بهره گیری از پتانسیل و امکانات موجود افزایش تولید و ارتقاء بهره وری را به همراه دارد.

حبیب‌نژاد عنوان کرد: بر طبق بررسی به عمل آمده حدود چهار هزار و سیصد دستگاه هوادهی، ۵۹ دستگاه درام فیل‌تر، ۶۰ متر مربع مدیا در سطح ۶ مزرعه، دو دستگاه مولد اکسیژن خالص، ۲۴ دستگاه خروجی دوگانه، ۴۱ دستگاه ازون و UV(یو وی) در سطح مزارع پرورش ماهی استان نصب و در حال بهره برداری است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه تجهیزات آبزی پروری نقش بسزایی در بهبود کیفیت آب دارد تصریح کرد: همواره محیط اکوسیستم آبی با ایجاد شرایط مطلوب فیزیکی و شیمیایی برای رشد بهتر ماهی مناسب است.

مدیر کل شیلات مازندران اضافه کرد: تجهیزات مورد استفاده در مزارع پرورش ماهی مازندران نیز نقش بسزایی در افزایش تولید داشته است.

حبیب‌نژاد ازافزایش تولید ۲۵ درصدی آبزیان پرورشی مازندران به روش مکانیزاسیون خبر داد و گفت: این رقم حدود ۱۵ هزار تن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز