خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی معلولین؛

مراسم بزرگداشت از معلولین شهرستان سوادکوه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۱۰۴

مدیر مرکز توانبخشی معلولین ذهنی پل سفید، گفت:معلولین توانمند هستند ولی اقدامی برای دیده شدن استعدادهای بالقوه آنها، صورت نگرفته است.

الهام محمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت:تاکنون اقدام درخور توجه ای از سوی مسئولین برای معلولین کشور، صورت نگرفته است.آثار معلولین ما در سطح ملی، فروش بالایی دارد.توانمندی ها شناخته نشده است.

این مدیر مرکز توانبخشی معلولین شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: امیدوارم قوانین مربوط به معلولین به درستی اجرا شود.قوانین مربوط به معلولین بارها در مجلس شورای اسلامی، بازنگری شده اما در عمل شاهد اتفاقی نبوده ایم.در بسیاری از ارگان ها که مراجعه کنید، می بینید که حتی یک رمپ ساده برای عبور 

محمدی با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم، اذعان کرد: بخاطر شرایط کرونایی، مدت مدیدی، فضای شادی از شهرما دور شده بود.ما فرصت را غنیمت شمردیم تا هم فضای شادی برای بچه های معلول و خانواده ها فراهم کنیم و هم  از بچه های معلول، تقدیر شود.

دادمهر، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه،نیز از مهمانان این مراسم بود و گفت:زیرساخت های لازم برای رشد و ظهور، مهارت ها و توانمندی های معلولین در کشور فراهم نیست.

دادمهر با بیان اینکه، بخشی از جامعه دارای معلولیت هستند، افزود: از آنجایی که حدود ۱۰ درصد از جامعه ما دارای معلولیت هستند، باید از حقوق شهروندی و سایر خدمات بهره مند باشند. هشتم تا دوازدهم آذرماه به عنوان روز جهانی معلولین، نامگذاری شده است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه با اشاره به هدف برگزاری مراسم  برای بچه های معلولین به همراه بچه های دارای سلامت جسمی حرکتی، ادامه داد: در برنامه امروز شاهد آن بودیم که معلولین ما توانمند هستند .هدف ما این است که بچه های معلول ما در کنار بچه های سالم قرار بگیرند که بگوییم، اینها باهم  از نظر توانمندی و مهارت ها هیچ فرقی ندارند.معلولین بخشی از جمعیت جامعه ما هستند ولی متاسفانه شرایط حضورشون در جامعه امروز فراهم نیست و باید شرایطی برای رشد و ارتقای مهارت های این بچه ها فراهم کنیم.مانند مراکز رشد و حرفه آموزی، امکانات ورزشی. 

او درباره برپایی نمایشگاه در حاشیه مراسم، اظهار داشت: ما با برپایی نمایشگاه، نشان دادیم که معلولین ما با وجود معلولیت های جسمی و یا حسی، توانایی های دیگری دارند که شناخته نشده یا امکانات برایشان فراهم نبوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز