خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی مازندران:

45 درصد دستگاه‌های دولتی مناسب‌سازی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۰۷۷

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 45 درصد از دستگاه‌های دولتی از وضعیت مناسب‌سازی برخوردار هستند این میزان نسبت به گذشته 30 تا 32 درصد بوده است، هرچند افزایش سرعت مناسب‌سازی قابل‌توجه است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌داریم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرزاد گوهردهی امروز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت، پیش به‌سوی دنیایی فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت را شعار این روز عنوان کرد و گفت: بیش از 62 هزار معلول از خدمات بهزیستی مازندران بهره‌مند هستند.

وی معلولیت جسمی و حرکتی را بیشترین آمار معلولیت اعلام کرد و افزود: 26 هزار و 600 معلول جسمی و حرکتی در استان مازندران تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 22 هزار معلول شدید در جمعیت تحت پوشش این استان قرار دارند.

وی افزود: هدف عمده بهزیستی این است که توان‌خواهان در بستر خانواده خدمات دریافت کنند که آن‌هم به‌صورت مستمر و غیرمستمر است درمجموع 34 هزار نفر از جامعه هدف از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند که از 350 هزار تومان تا یک‌میلیون 100 تومان است.

گوهردهی پرداخت مستمری و حق پرستاری به جامعه هدف را به ازای هر توان‌خواه یک‌میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بالغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان خدمات حق پرستاری به دو هزار و 700 نفر از جامعه هدف پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: مجموع مستمری و حق پرستاری خانواده محور را بالغ ‌بر 37 هزار نفر با 21 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران به خانه‌های حمایتی نگهداری از معلولان اشاره کرد و از فعالیت 5 مرکز حمایتی با نگهداری 50 توان‌خواه در استان خبر داد و افزود: 21 مرکز شبانه‌روزی با بیش از 1600 تخت نگهداری در استان فعال است.

گوهردهی بیان کرد: پنج هزار و 700 نفر از جامعه هدف در 112 مرکز بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند که ماهانه هفت میلیارد و 400 میلیون تومان یارانه دریافت می‌کنند. وی کمک در خرید تجهیزات توان‌بخشی از اقدامات بهزیستی برشمرد و عنوان کرد: نزدیک به 20 هزار نفر نیازمند دریافت کمک توان‌بخشی ازجمله ویلچر، سمعک و... هستند.

گوهردهی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ برای 300 نفر از توان‌خواهان در حوزه خودرو و مسکن مناسب‌سازی انجام شد، افزود: در همین مدت 12 هزار و 564 نفر کودکان استان غربالگری شنوایی شدند.

وی خواستار کمک خیران در تهیه و تأمین ویلچر برقی به جامعه هدف شد و ادامه داد: خوشبختانه امروز هیچ فرد پشت نوبت برای کاشت حلزون در استان نداریم و سالانه ۱۳۰ نفر در حوزه مرتبط از ما خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به تلاش و اقدامات این نهاد حمایتی در حوزه تأمین مسکن اشاره کرد و افزود: در ساری پیگیر دو قطعه زمین برای ساخت مسکن جامعه هدف هستیم.

وی به مناسب‌سازی معابر اشاره کرد و افزود: 45 درصد از دستگاه‌های دولتی از وضعیت مناسب‌سازی برخوردار هستند این میزان نسبت به گذشته 30 تا 32 درصد بوده است، هرچند افزایش سرعت مناسب‌سازی قابل‌توجه است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز