خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران :

خستگی مفرط و بدن درد از علایم ابتلا به سویه جدید است/ رعایت پروتکل های بهداشتی شیوع جهش یافته کرونا را کاهش خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۴۶۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:خستگی مفرط و بدن درد از علایم ابتلا به سویه جدید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش آمار تزریق دز دوم واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت : باوجود این که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران زیر ۴۰ درصد ارزیابی می‌شود ، اما به غیر از سه شهرستان آمل، رامسر و نور که در وضعیت رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار دارند، بقیه شهرستان‌های مازندران در وضعیت آبی قرار دارند که ناشی از کاهش بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان به دلیل تزریق چشمگیر واکسن در بین جامعه هدف است.

وی افزود : پیش‌بینی می شود با توجه به هشدارهایی که وزارت بهداشت در ارتباط با شیوع جهش یافته کرونا در کشور می‌دهد ، وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در استان مازندران تا پایان هفته جاری از ۴۰ درصد به رقم ۶۵ درصد افزایش یابد.

اویس با بیان اینکه نشر خبرهایی با عنوان احتمال شیوع سویه جدید کرونا در کشور در افزایش تزریق واکسن کرونا در مازندران در روزهای گذشته تاثیر گذار بوده ، گفت : در روز پنجشنبه چهارم آذر سال جاری میزان تزریق دُز دوم واکسن در استان ۷۷ درصد بود که این رقم در زمان حاضر به ۸۲ درصد از مجموع ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر جامعه هدف افزایش یافته است.

وی افزود : با قاطعیت به مردم اعلام می‌کنیم که اگر میزان دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به ۹۰ درصد و همچنین میزان تزریق دُز دوم واکسن کرونا در بین جامعه هدف به ۹۵ درصد برسد به طور حتم سویه جدید اومیکرون در استان مازندران چندان شایع نخواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار این که افراد واکسینه نشده و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و یا بیماری‌های قلبی افراد پرخطر در ابتلا به سویه جدید کرونا هستند ، گفت : با انجام تست پی سی آر می‌توان افراد مبتلا به جدید ترین سویه کرونا را شناسایی کرد، ضمن این که خستگی مفرط و بدن درد از علایم ابتلا به سویه جدید است.

به گزارش ایلنا،اومیکرون جدیدترین سویه و از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کرونا است که در آفریقای جنوبی شناسایی شده و تاکنون در ۱۲ کشور جهان شیوع پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز