خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای:

هواشناسی مازندران نسبت به آتش‌سوزی در جنگل‌ها هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۸۹۱

هواشناسی مازندران با پیش‌بینی شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی که افزایش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در دو روز آینده را به همراه خواهد داشت، نسبت به وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع این استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری اعلام و پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت علاوه برافزایش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، با وزش باد شدید گرم نیز همراه است که این امر خطر آتش‌سوزی در جنگل، مراتع و آسیب به سازه‌های کم مقاوم به همراه خواهد داشت.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و خدمات رسان توصیه کرد که باهدف اقدامات پیشگیرانه نسبت به مقاوم‌‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

در این اطلاعیه همچنین علاوه بر توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، از مردم نیز خواسته‌شده است از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع در طی این مدت خودداری کنند.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان  امروز  را  امروز دوشنبه صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما، در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با احتمال مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز