خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت مهارت افزایی در کسب و کارهای خرد با رویکرد گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۵۲۴

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت مهارت افزایی در کسب و کارهای خرد با رویکرد گردشگری تاکید کرد.

 به گزارش خبر گزاری ایلنا، علی بابایی کارنامی امروز پنجشنبه در دیدار با آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه مازندران که با حضور معاون وزیر تعاون صورت گرفت، اشتغال را مهم ترین دغدغه کشور عنوان کرد و گفت: یکی از دستگاه ها و سازمان هایی که در کوتاه مدت می تواند به فکر مردم باشد سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.

وی افزود: مجلس اعلام آمادگی کرده هم به دولت آیت الله رئیسی و هم مجموعه های تحت نظارتشان به خصوص وزارت کار و تعاون که تولی‌گری اشتغال و کسب و کار را در کشور دارد؛  کمک کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه نقیصه های در ده سال اخیر در سازمان آموزش فنی و حرفه ای حاکم شده  که می تواند با حضور و علاقمندی آقای دکتر حسینی نیا رفع شود و شاهد توسعه بسیار خوبی در حوزه کسب و کار در کشور به ویژه در استان مازندران باشیم. 

بابایی کارنامی به ویژه و خاص بودن مازندران اشاره کرد و گفت: ما قبلا 30یا 40 درصد قطب کشاورزی و 40 درصد قطب صنعت بودیم (صنایع تبدلی قرار بود باشیم) و بقیه هم مربوط به خدمات و گردشگری بود اما  در حال حاضر این وضعیت  55 درصد تغییر کرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در خانه ملت ادامه داد: خدمات، کشاورزی زیر 20درصد و در صنعت هم تقریباً 25 یا 30درصد ماندیم!! این پیام را می شود دریافت کرد که در بحث اشتغال خُرد  و فضای کسب و کار خُرد به خصوص با رویکرد گردشگری در استان مهارت افزایی کنیم. 

وی افزود:  نیاز است سازمان آموزش فنی و حرفه ای به طور جد در این حوزه ورود پیدا کند.

بابایی کارنامی گفت: در حوزه کشاورزی هم باید مهارت محور  و با رویکرد افزایش بهره وری عمل کنیم البته مقرر شد در برنامه چهارم و پنجم توسعه، 8درصد بهره وری به رشد اقتصادی ایجاد کنیم.

 

         

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز