خبرگزاری کار ایران

نخستین پارک ترافیک در ساری به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۱۰۴

نخستین پارک ترافیک طی مراسمی با حضور مسئولان استانی، اعضای شورای اسلامی شهر ساری، فرماندار، شهردار، جانشین پلیس راهور مازندران، رئیس پلیس راهور ساری و جمعی از شهروندان مرکز استان در بوستان ملل ساری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، نخستین پارک ترافیک امروز چهارشنبه طی مراسمی با حضور مسئولان استانی، اعضای شورای اسلامی شهر ساری، فرماندار، شهردار، جانشین پلیس راهور مازندران، رئیس پلیس راهور ساری و جمعی از شهروندان مرکز استان و فرزند مدافع حرم شهید اسدی در بوستان ملل ساری به بهره‌برداری رسید.

جواد طالبی با گرامیداشت هفته بسیج، تلاش، پشتکار توأم باتجربه و دانش را راه برون‌رفت از مشکلات پیش رو دانست و گفت: این مسیر جدید را با نگاهی نو در شهرداری ساری آغاز کردیم که امروز یکی از مصادر ظهور و بروز آن همین پارک ترافیک است که با رعایت دو مؤلفه‌ی «شهر دوستدار کودک» و «آموزش شهروندی» در جهت توسعه شهر احداث‌شده است.

وی افزود: این پارک به مساحت 1375 مترمربع، با هزینه پنج میلیارد و 900 میلیون ریال و با مشارکت سازمان‌های عمران، مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل، سیما منظر و فضای سبز شهری و دایره تأسیسات احداث شد.

شهردار ساری ترجیح منافع مردم بر همه منافع را رویکرد و نگاه نو خانواده بزرگ شهرداری عنوان کرد و گفت: مسیری که بر توان و ظرفیت درون‌سازمانی متکی است؛ برون‌سپاری‌های پرهزینه که از جیب مردم باشد، حذف می‌شود.

وی افزود: این تغییرها برای رسیدن به شهری است که لیاقتش راداریم؛ شهری به‌دوراز ناآرامی، سرشار از نشاط اجتماعی، شهری که ما باید حافظ منافع و منابع آن برای نسل‌های آینده باشیم.

طالبی بابیان اینکه برای ساختن ساری دست همه صاحب‌نظران و متخصصین را به گرمی می‌فشارم، اعلام کرد: درگاه اطلاع‌رسانی شفافیت شهرداری ساری طی روزهای آینده در شهرداری ساری راه‌اندازی می‌شود تا شهروندان ساروی در اتاق شیشه‌ای بدانند و ببینند که خانواده بزرگ شهرداری دغدغه‌ای جز خدمت صادقانه ندارد.

شهردار ساری از راهنمایی‌های مؤثر و نظارت عالیه اعضای شورای اسلامی شهر ساری بر مجموعه عملکرد شهرداری قدردانی کرد و به همکاران پرتلاش و سخت‌کوش خود در مجموعه شهرداری ساری خدا قوت گفت.

طالبی بیان کرد: ساخت و افتتاح این پارک در مقطع کنونی به‌رغم همه کمبود نشان داده که کودکان و آینده آن‌ها چه نقش پررنگی در چشم‌انداز برنامه مدیریت شهری دارد.

ضرورت پیوست آموزشی و فرهنگی در احداث پروژه‌های ساری

عباسعلی رضایی در ادامه این آیین با تبریک هفته بسیج، یاد و نام شهدا را گرامی داشت و به احداث نخستین پارک ترافیکی در مرکز استان اشاره و از تلاش‌های اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ساری که شرایط فراگیری آموزش ترافیک کودکان را در این پارک فراهم کردند؛ قدردانی کرد.

وی آموزش فرهنگ راهنمایی و رانندگی برای کودکان و دانش آموزان را از مزیت‌های این پارک عنوان کرد و افزود: می‌طلبد آموزش‌وپرورش در نواحی یک و دو ساری زمینه استفاده دانش آموزان را در این پارک فراهم کند.

فرماندار ساری بر ضرورت پیوست آموزشی و فرهنگی در احداث پروژه‌های ساری تأکید کرد و گفت: اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف به‌سرعت در منظر شهروندان نمود پیدا می‌کند.

پارک ترافیک؛ فرصتی برای آشنایی کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی

علی عاشقان عضو شورای اسلامی شهر ساری در ادامه این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: رشد کودک در شهر وابسته به حضور در محیط بیرون از خانه یعنی مهدکودک، مدرسه، محله، پارک و به‌طورکلی فضاهای همگانی شهر است و بر نحوه ارتباط کودکان با محیط و ارتقای گستره توانایی آنان و لزوم توجه به نیازهایش در محیط شهر و مناسب‌سازی فضای شهری برای آنان تأکید دارد.

وی با اعلام اینکه در راستای تخصیص حق شهروندی به کودکان و رسیدگی به خواسته‌ها و نیازهای آنان پروژه شهر دوستدار کودک برای اولین بار در ساری رقم خورد، افزود: شهر دوستدار کودک در بستر بهبود محیط کالبدی شهر از حیث بهداشت، امنیت محیطی، ایمنی و دسترسی متنوع شکل می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری به پروژه پارک ترافیک اشاره کرد و گفت: این پروژه ایجاد فرصت برای کودکان در راستای شکل دادن و یا تغییر محیط اطرافشان است.

وی بابیان اینکه آموزش ایمنی ترافیک بدون شک یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روش تغییر الگوی رفتاری کودکان و نوجوانان در برخورد با مسائل ترافیک شهر است، افزود: پارک ترافیک کودک یکی از مصادیق مناسب‌سازی شهر برای کودکان است.

 عاشقان بیان کرد: آموزش ترافیک به‌عنوان رکن اساسی اصلاح فرهنگ ترافیک شهر نقش بارزی در تغییر نگرش و باورهای رفتاری تردد و استفاده از معابر را دارد. در این پارک کودکان در محیطی کاملاً ایمن بازی می‌کنند و ضمن بازی کردن با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند.

فرهنگ‌سازی در میان شهروندان نقش زیادی در کاهش ترافیک دارد

جانشین پلیس راهور مازندران در ادامه احداث پارک ترافیک در بوستان ملل را زمینه آموزش کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی داست و بر ضرورت افزایش احداث پارک ترافیک در دیگر نقاط شهری تأکید و از تلاش‌های شهرداری ساری قدردانی کرد.

وی بابیان اینکه فرهنگ‌سازی در میان شهروندان نقش زیادی در کاهش ترافیک دارد، افزود: البته تحقق این مهم مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی است.

سرهنگ رحیم باقری، ترافیک را معضل و مشکل امروز جامعه عنوان کرد و  گفت: احداث پارک ترافیک علاوه بر بازی و تفریح کودکان منشأ آموزش کار ترافیکی است؛ اگر این کار در کودکی نهادینه شود در بزرگ‌سالی ثمر داده و برای جامعه مفید است.

وی با اعلام اینکه در کشور ما سالانه بیش از 16 هزار نفر در اثر تصادفات فوت می‌کنند، ادامه داد: آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی کودکان در پارک ترافیک می‌تواند در کاهش تصادفات رانندگی مؤثر باشد.

 به گزارش ایلنا، در این پارک علائم ترافیک شهری برای کودکان جانمایی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز