خبرگزاری کار ایران

عضو کانون عالی شورای کارگری کشور:

طرح جدید برخی نمایندگان مجلس برای از میان برداشتن حداقل دستمزد ناعادلانه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۲۶۸

عضو کانون عالی شورای کارگری کشور با انتقاد از طرح جدید برخی نمایندگان مجلس برای از میان برداشتن حداقل دستمزد، گفت: مگر قانون کار اجرا شده که امروز نمایندگان انقلابی در مجلس برای تغییر آن و الحاق به آن امضا می دهند.

به گزارش ایلنا، شیرافکن بعدازظهر شنبه در آیین گرامیداشت 29 آبان روز تصویب قانون کار با اشاره به فقر معیشت کارگران، شرایط زیست این قشر زحمتکش از جامعه را با توجه به تورم و گرانی سخت و طاقت فرسا عنوان کرد که نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی با انتقاد ازطرح جدید برخی نمایندگان مجلس برای از میان برداشتن حداقل دستمزد، گفت: مگر قانون کار اجرا شده که امروز نمایندگان انقلابی در مجلس برای تغییر آن و الحاق به آن امضا می دهند.

عضو کانون عالی شورای کارگری کشور افزود: ما با اصل اصلاح قانون کار مخالف نیستیم؛ قانون کار نیز نیاز به بازنگری دارد اما اینطور نیست هرآنچه دلشان خواست به آن اضافه کنند و خاطر جامعه کارگری را مکدر کنند.

وی یاداور شد: امنیت شغلی را یکی از دغدغه های مهم جامعه کارگری دانست و افزود: در ماده 7 قانون کار به صراحت آمده که شغلی که دائمی است ضرورتی برای تعیین مدت معین وجود ندارد.

شیرافکن ادامه داد: اما برخی از کارفرمایان با تعیین مدت کارگر را استثمار کرده و دستمزد ناچیز به آنان پرداخت می کنند. اگر این قانون به درستی اجرا شود نیاز به اضافه کردن تبصره و تغییر نیست که این موضوع باید در سطح ملی مورد پیگیری قرار گیرد.

 

منبع خبرگزاری دانشجو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز