خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای؛

هواشناسی مازندران درباره احتمال آب‌گرفتگی معابر هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۶۰۲

هواشناسی مازندران سطح هشدار آب‌گرفتگی معابر استان را زرد اعلام کرد و خواستار اتخاذ تدابیر جدی پیشگیرانه ازجمله پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز سه‌شنبه، در اطلاعیه‌ای با هشدار سطح زرد اعلام کرد که با تقویت جریانات سرد و مرطوب شمال شرقی همراه با عبور موج در تراز میانی جو، شهروندان مازندرانی از بامداد پنج‌شنبه 13 آبان تا صبح شنبه شاهد بارش باران وزش باد و کاهش محسوس دما خواهند بود.

در همین اطلاعیه آمده که دمای هوا بین 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی هشدار داده و مسئولان و شهروندان را به پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرده است.

همچنین هواشناسی به صاحبان دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها توصیه کرد که طی این دو روز نسبت به آماده‌سازی سیستم گرمایشی اقدام کنند.

جدول پیش‌بینی هواشناسی مازندران هم نشان می‌دهد که ناپایداری دمای هوای استان از اواخر شب شنبه 15 آبان ماه کاهش‌یافته و هم استانی‌های در روز یکشنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری خواهند بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، هوای مازندران امروز صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرد و گفت: گلوگاه با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد دیروز، گرم‌ترین و بلده با کمینه دمای ۴ درجه صبح امروز سرد‌ترین نقطه استان گزارش شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز