خبرگزاری کار ایران

در یازدهمین جلسه شورای شهر ساری؛

قفل توقف ساخت پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری شکسته شد/فروش اموال شهرداری بدون مصوبه شورا؛ ممنوع

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۶۹۳

ساخت ابنیه نیروگاه زباله‌سوز ساری که حدود یک سال متوقف‌شده بود با رأی اکثریت شورای شهر ساری با ارائه برنامه زمان‌بندی از سوی پیمانکار در فاز اجرایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، در یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری که عصر چهارشنبه در صحن شورا برگزار شد بارأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر ساری قرارداد ابنیه نیروگاه زباله‌سوز مصوب و وارد فاز اجرایی شد.

پس از گذشت حدود یک سال توقف عملیات اجرایی در بخش ابنیه، با  تعامل و پیگیری شورای شهر ساری و   مدیریت شهری و با ورود بسیج استان برای تخصیص اعتبار دولتی قفل این پروژه مهم زیست‌محیطی در مرکز استان گشوده شد.

نداشتن کارخانه زباله‌سوز و انتقال زباله با هزینه بالا به یک از استان‌های هم‌جوار، به معضل بزرگ برای شهروندان و دغدغه مهم برای شورا و شهرداری ساری تبدیل‌شده که همواره مسئولان سعی در حل این مشکل داشته‌اند.

در جلسه شورای شهر ساری با تلاش شهردار ساری و حمایت‌های اعضای شورای شهر مشکل قرارداد شهرداری با پیمانکار این پروژه حل و احداث ابنیه باقوت وارد فاز اجرایی می‌شود.

با بهره‌برداری از این پروژه، پسماند می‌تواند درآمد پایداری را برای شهرداری ایجاد کند.

فروش اموال شهرداری فقط با مصوبه شورا

همچنین در این جلسه مصوب شد که شهرداری ساری حق مناقصه و مزایده را بدون اجازه شورای شهر ندارد و فروش هرگونه اموال منقول و غیرمنقول شهرداری باید با مصوبه شورا باشد.

پرویز شعبانی در این جلسه پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری اشاره و آن را مهم‌ترین پروژه زیست‌محیطی شهر ساری نام برد و گفت: اولویت شورای ششم شهر و شهرداری ساری تکمیل این نیروگاه به‌عنوان یکی از مطالبات مهم شهروندان مرکز استان است.

وی افزود: هرچند اعتبار ساخت این پروژه از سوی دولت تأمین می‌شود اما ابهاماتی در خصوص این پروژه بر سر قرارداد با پیمانکار ساخت ابنیه وجود دارد که باید با همکاری و حمایت اعضای شورای شهر مرتفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری طرح نیروگاه زباله‌سوز ساری را یکی از چالش‌های جدی شهرداری ساری دانست که ساخت آن تاکنون 10 سال به طول انجامید، گفت: تلاش می‌کنیم موانع موجود در این حوزه را مرتفع و مسیر را برای پیشرفت و تکمیل این پروژه هموار کنیم.

در این جلسه نکاتی از سوی اعضای شورای شهر در خصوص روند‌ها و فعالیت های شهرداری مطرح و اعضا به بیان جزئیات برخی موضوعات در حوزه شهری پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز