خبرگزاری کار ایران

دبیر کنگره بین‌المللی ترویج نهج‌البلاغه:

کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در مازندران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۹۲۴

حجت الاسلام ابراهیمی از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی گسترش فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه در جهان به میزبانی مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران بابیان اینکه استان مازندران استانی ولایی و بیش از نیم‌قرن پایگاه حکومت علویان بوده است، گفت: کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان به میزبانی مازندران برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه در جهان معاصر پایه‌ریزی شده است از تهیه فراخوان برگزاری کنگره بین‌المللی خبر داد که به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی برگزار می‌شود.

دبیر کنگره بین‌المللی ترویج نهج‌البلاغه بابیان این‌که این کنگره از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، شورای سیاست‌گذاری، سازمان اکو، بنیاد بین‌المللی غدیر و سایر نهادهای فرهنگی برگزار خواهد شد، گفت: به‌زودی پوستر فراخوان مقاله این کنگره نیز به زبان‌های مختلف دنیا منتشر و در اختیار محقق و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بابیان اینکه این کنگره در دو محور گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه برگزار می‌شود، آشنایی بافرهنگ غدیر به‌عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی، آشنایی با نهج‌البلاغه به‌عنوان گنجینه بیکران معارف اسلامی، گشودن افق‌های جدید با بهره‌گیری از سرچشمه‌های غدیر و نهج‌البلاغه، تأمین نیازهای ضروری جوامع انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه به‌عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر را از اهداف این کنگره برشمرد.

وی مقابله علمی با بحران‌های مختلف اجتماعی حاکم بر جوامع انسانی از منظر نهج‌البلاغه، گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه خوانی در جامعه را از دیگر اهداف این کنگره عنوان کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: غدیر و پیام جهانیان، تبیین مبانی معرفتی فرهنگ غدیر در قرآن مجید به سیره معصومین، فرهنگ غدیر از نگاه متفکران و اندیشمندان غیرمسلمان، غدیر از منظر حضرت علی (ع)، نقش و رسالت رسانه‌ها در گسترش جهانی فرهنگ غدیر و مروجان و پژوهشگران شناسایی غدیر از جمله محورهای این کنگره به شمار می‌آید.

دبیر کنگره بین‌المللی ترویج نهج‌البلاغه بابیان اینکه نهج‌البلاغه به‌عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر به شمار می‌رود و بسیاری از نیازهای ضروری جوامع انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه قابل‌حل است، ادامه داد: کتاب نهج‌البلاغه همچنان ناشناخته مانده است درحالی‌که فراتر از کلام بشر به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه باید غدیر را به‌عنوان الگوی حکومتی در جامعه و جهان معرفی کنیم، گفت: تبیین آموزه‌های نهج‌البلاغه و نقش نهج‌البلاغه در زندگی مسالمت‌آمیز در جهان معاصر از محورهای این همایش است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: ارسال آثار به این کنگره آغاز شده است و علاقه‌مندان تا 31 فروردین 1401 برای ارسال آثار خود مهلت ‌دارند.

وی درباره ویژگی‌‎‌های آثار ارسالی به این کنگره اظهار کرد: در این آثار باید اصول مقاله‌نویسی رعایت شده و اثر ارسالی در جای دیگری استفاده نشده باشد همچنین آثار حداکثر در 20 صفحه A4 تایپ شده باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: علاثه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.co_ghadir1401mazandaran.ir مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز