خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به "ایلنا" پاسخ داد:

کرونا؛ به تبعیض در آموزش هم دامن زد/اولویت اول تامین امنیت سلامت دانش آموزان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۷۱۶

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران گفت: الگو پذیری دانش آموزان از معلم و انتقال احساس و عواطف و همچنین بالا رفتن بازده تعلیم و تربیت از مزایای آموزش حضوری است به همین جهت است که متخصصان حوزه آموزش و پرورش بر حضوری شدن آموزش تاکید دارند.

 "علیرضا سعدی پور"  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا،: معتقدیم آموزش حضوری منجر به ایجاد ارتباط عاطفی بین معلم و دانش‌آموز خواهد انجامید و نقش الگویی معلم پررنگ‌تر خواهد بود.

 وی با تاکید براین مطلب که سلامت و تندرستی دانش‌آموزان و معلمان برای آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است،  خاطرنشان می سازد:  به خانواده های عزیز به عنوان شرکای آموزش و پرورش اطمینان می دهیم که شروع سال تحصیلی و تمهید مقدمات برای آموزش حضوری را به صورت قدم به قدم و تدریجی پیگیری کنیم تا بتوانیم از این بیماری منحوس فارغ شویم.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران  متذکر شد: همواره از خانه و مدرسه به‌عنوان دو بال آموزش و پرورش یاد می‌کردیم و در این بیست ماه که کلاس‌ها مجازی بود بسیاری از خانواده‌ها پای کار آموزش فرزندان خود بودند و بر اساس نظرسنجی های انجام شده ۴۲ درصد دانش‌آموزان مازندرانی اعلام کردند که آموزش مجازی برایشان قابل قبول نیست و بر همین اساس، سه چهارم دانش آموزان استان و خانواده ها اعلام کرده‌اند که آموزش مجازی آنها را قانع نمی‌کند و موافق آموزش حضوری هستند. 

سعدی پور در خصوص تعطیلی بلند مدت مدارس به خاطرویروس کرونا و تاثیرات سوی آن بر روند  تحصیلی دانش آموزان گفت:در سال گذشته دانش‌آموزان؛ به ویژه پایه اولی ها آسیب زیادی دیدند از جمله اینکه در یکسال تحصیلی آموزش دیدند اما هنوز معلم خود را ندیدند و برای سال تحصیلی جدید هم تلاش می کنیم تا به صورت محدود و نوبتی دانش‌آموزان پایه اول را به کلاس‌های حضوری بیاوریم تا بخشی از این مشکلات جبران شود.ارتقای اپلیکیشن شاد، اینترنت رایگان و تأمین تجهیزات آموزشی هوشمند برای باقیمانده دانش‌آموزان فاقد ابزار آموزشی هوشمند در راستای تحقق عدالت دیجیتال نیز برنامه های دیگر ما درجبران عقب ماندگی ها خواهد بود. ضمن اینکه برگزاری کلاس‌های تقویتی با استفاده از دبیران مجرب برای دانش‌آموزان مدارس لازم التوجه، تهیه ۳۳۰۰۰ ابزار آموزشی هوشمند، توزیع اقلام ورزشی در قالب کاروان مهر بانشاط به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان، توزیع تجهیزات الکترونیکی به مدارس به ارزش ۶ میلیارد تومان و توزیع ۱۶۰۰۰ بسته معیشتی، لوازم التحریر و ... از جمله اقدامات آموزش و پرورش مازندران در راستای بسط و توسعه عدالت آموزشی بوده است.

وی یادآور شد: با شروع آموزش مجازی در عصر کرونا شکاف آموزشی عمیق بین یادگیرندگان مناطق برخوردار و کمتر برخوردار ایجاد شده است و بدین منظور برآن شدیم تا بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزش‌های حضوری در دوران بیماری کووید 19 و پس از آن را آماده کرده و به مدارس ارسال کنیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: اولویت اول دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد امنیت در حوزه سلامت و بهداشت دانش آموزان است و به معاونت سلامت تاکید شده است یک برنامه مدون و یکپارچه  برای کلیه مدارس استان تنظیم و نظارت بر روند اجرای آن را در دستور کار قرار دهد.اما برگزاری دوره های دانش‌افزایی معلمان در رابطه با تولید محتوا و سواد

وی افزود: شرایط پیش آمده خارج از کنترل بود از این رو می توان گفت ما بدون تهیه زیرساختها به داخل آموزش مجازی پرتاب شدیم و این انتخاب ما نبود.همین امر باعث کاستیهای زیادی در آموزش ها شد.با توجه به شرایط زیست بوم جدید تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا بهترین شرایط ممکن را به وجود بیاوریم .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز