خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی مازندران:

7 هزار و 148 نابینا و کم‌بینای مازنی زیرپوشش بهزیستی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۰۳۴

مدیرکل بهزیستی مازندران بابیان اینکه هفت هزار رو 148 نابینا و کم‌بینا از خدمات بهزیستی بهره مند هستند، گفت: از این تعداد چهار هزار و 700 نفر مرد و دو هزار و 435 نفر زن هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرزاد گوهردهی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی سلامت روان و عصای سفید برگزار شد، گفت: 7 هزار رو 148 نابینا و کم‌بینا از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی با اعلام اینکه از تعداد نابینایان و کم‌بینایان استان چهار هزار و 700 نفر مرد و دو هزار و 435 نفر زن هستند، افزود: از این تعداد یک هزار و 370 نفر دچار اختلال معلولیت بینایی خیلی شدید هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بیشترین آسیب بینایی به ترتیب مربوط به شهرهای ساری با 970 نفر، بابل 881 نفر است.

گوهردهی به طرح غربالگری اشاره کرد و افزود:66 هزار نفر کودکان در طرح غربالگری بینایی مشارکت داشتند در این طرح هزار و 400 نفر دارای اختلالات بینایی شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شدند.

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان مازندران سال گذشته به 1600 نفر از جامعه نابینایان و کم‌بینایان در بخش تأمین وسایل کمک توان‌بخشی ازجمله عصای سفید، درشت نما، کاغذ به ریل و ساعت گویا کمک کرده است.

گوهردهی تصریح کرد: برای شرایط اشتغال معلولان و افراد داری آسیب جسمی تسهیلگری می‌کنیم، گفت: بهزیستی متولی اشتغال در جامعه نیست اما وظیفه سازمان ما حمایت از این افراد است، پیگیری‌های برای اجرای قانون جذب معلولان در استان انجام‌شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: دریافت تسهیلات کم‌بهره برای افراد متقاضی شغل را در دستور کار قراردادیم و در این زمینه هم تسهیلگری انجام می‌شود، سال گذشته ۱۰۰ درصد تسهیلات اختصاص داده‌شده برای اشتغال افراد مددجو جذب‌شده است.

وی مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری مبلمان شهری را ازجمله اقدامات عنوان کرد و گفت: از وضعیت مناسب‌سازی استان مازندران رضایت نداریم؛ البته نسبت به 10 سال قبل پیشرفت داشته‌ایم اما هنوز آنچه هدف‌گذاری شده محقق نشده است.

گوهردهی افزود: برخی از شهرها به‌عنوان شهرهای بدون مانع در کشور معرفی شدند و باید تلاش کنیم موانع حضور افراد کم‌توان را در شهرها فراهم کنیم البته ورود سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی به این حوزه ضروری است.

وی به همه‌گیری ویروس کووید 19 اشاره کرد و گفت: این بیماری با خود اضطراب و نگرانی را با خود به همراه داشت و زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است، تبعات این بیماری سبب شده برخی از دانشمندان اظهارنظر کنند که به نظر می‌رسد ما در آستانه بیماری‌های روح و روان در جهان باشیم.

گوهردهی ادامه داد: مجموعه بهزیستی مازندران نیز در حال بررسی زمینه روان‌شناختی این بیماری است و نتیجه را در آینده‌ی نزدیک منتشر می‌کند.

وی افزود: افراد ناتوان و یا معلولی که نتواند زندگی روزمره خود را به‌تنهایی انجام دهد که از به‌عنوان «سال‌های سپری‌شده با ناتوانی» نام می‌برند به‌مرورزمان دچار بیماری‌های اعصاب و روان می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بنا بر آمار سازمان بهداشت و جهانی یک‌سوم افرادی که دچار ناتوانی هستند، بیماری اعصاب و روان دارند در کشور ما نیز بر اساس آمار بررسی سلامت روان 20 درصد از افراد بالای 15 سال دچار اختلال روان هستند.

گوردهی به اهمیت سلامت روان پرداخت و نقش رسانه‌ها را در تحقق این موضوع مهم دانست.

وی بابیان اینکه 6 هزار و 700 بیمار دارای اختلال روان مزمن از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی بهره مند هستند، افزود: از این تعداد 450 نفر در مراکز شبانه‌روزی خدمات می‌گیرند.77 نفر از این افراد یا سرپرست مؤثر نداشته و یا مجهول‌الهویه هستند که از سوی دستگاه قضایی به این مراکز معرفی می‌شوند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز