خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خبرداد:

فعالیت ۱۰ آزمایشگاه در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۴۵

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، از فعالیت ۱۰ آزمایشگاه در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، از فعالیت ۱۰ آزمایشگاه در تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، عباسعلی وفایی‌نژاد گفت: در راستای پالایش فرآیند تصفیه خانه فاضلاب و بررسی ورودی و خروجی پسآب واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرکهای صنعتی استان ۱۰ واحد آزمایشگاه تصفیه خانه فاضلاب، روزانه اقدام به نمونه گیری و بررسی وضعیت راندمان فرایندی تصفیه خانه‌ها می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران اظهار داشت: در این آزمایشگاه‌ها کلیه تستهای مربوط به اندازه گیری شاخص‌های آلودگی نظیر: BOD، COD، TSS، PH، TDS، MLVSS، MLSS، SVI اندازه گیری و ثبت می‌شوند.

وفایی‌نژاد با اشاره به هدف از تجهیز آزمایشگاه راهبری علمی و کنترل فرآیند واحدهای تصفیه خانه‌ها در شهرکهای صنعتی خاطرنشان کرد: میزان عملکرد و راندمان تصفیه خانه و مقایسه آن با استانداردهای راهبری تصفیه خانه فاضلاب و محیط زیست کشور، در آزمایشگاه مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: این آزمایشگاه‌ها وضعیت فاضلاب را از لحاظ آلودگی موجود در فاضلاب ارسالی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها، مورد اندازه گیری و پایش قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران تصریح کرد: با توجه به تجهیزات پیشرفته موجود در آزمایشگاههای تصفیه خانه فاضلاب شهرکهای صنعتی، شرکت به دنبال اخذ گواهینامه معتمد است تا بتواند علاوه بر واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی، به واحدهای تولیدی بیرون از شهرکهای صنعتی نیز به‌عنوان همکار محیط زیست، خدمات ارائه نماید.

وفایی‌نژاد بیان داشت: درحال حاضر روزانه ۵۲۱۵ مترمکعب پسآب‌های واحدهای تولیدی و صنعتی در تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان پالایش می‌شود که غالباً مورد استفاده مجدد برای فضای سبز و کشاورزی قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز