خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

محدودیت‌های بی‌تأثیر، بیم از موج جدید کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۷۲۴

ویژگی‌های طبیعی و آب‌وهوای بکر مازندران اگرچه در دوران قبل از کرونا با استقبال و مهمان‌نوازی مردمان دیار سبز شمال از مسافران همراه بود اما اکنون بیم از شیوع ویروس منحوس، نگرانی‌ها را از شروع موج جدید به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کرونا همچنان گردشگر ناخوانده شهرهای مختلف کشور است و با هیچ فرد و جمعیتی هم تعارف ندارد؛ اما هجوم مسافران و استقرار آن‌ها در سطح شهر برخلاف توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا نشان می‌دهد که همچنان هستند افرادی که به این مهم اهمیتی قائل نیستند.

حال‌وروز مازندران در روزها و ماه‌های گذشته حکایت از رنگ قرمز چهره‌ی سبز استان و مرگ‌ومیر شماری زیادی از هم استانی‌ها دارد، اما طی روزهای گذشته مازندران رنگ آرامش به خود گرفت و یک روز بدون فوتی را پس از ماه‌ها درگیری با ویروس کرونای منحوس تجربه کرد.

اگرچه در همین مدت قرار بود همه در خانه بمانند اما هجوم مسافران به مازندران برای گشت‌وگذار در حالی بود که آمارها از وخیم شدن حال استان از کرونا حکایت داشت اما این مسافران کوتاه نمی‌آمدند؛ توصیه‌هایی که از سوی برخی مسئولان اعلام و از سوی برخی هم‌میهنان نادیده گرفته شد و جاده‌های مواصلاتی مازندران همچنان زیر بار ترافیک خودروها با پلاک‌های غیربومی رفت.

مازندران زیر بار هزینه سنگین خوش‌نشین‌ها

سفرهایی که پیامدش دامن‌گیر این خطه سبز از شمال کشور می‌شد و چون همیشه هزینه همسایگان خوش‌نشین را با افزایش آمار این بیماری داد.

هرچند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسینه شدن شمار زیادی از هم استانی‌ها کرونا رنگ باخت اما به گفته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این ویروس منحوس همچنان در کمین است و مردم باید همچون گذشته نکات بهداشتی را رعایت کنند. سهل‌انگاری و کاهش مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند باعث افزایش مبتلایان شود.

اگرچه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌عنوان راه‌حل زندگی بااحتیاط در شرایط کرونایی این روزها در هیاهوی مسافرت‌ها رنگ‌باخته اما پلیس‌راه مازندران اعلام کرده که از هرگونه ورود مسافران به جلوگیری خواهد شد.

بنا به آمار امروز دوشنبه دوازدهم مهرماه با بستری ۸۶بیمار تازه مبتلابه کرونا شبانه‌روز گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، مجموع بیماران کرونایی بستری در استان به ۳۸۵ بیمار رسید و شبانه‌روز گذشته ۳ مورد فوتی براثر ابتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی مازندران ثبت‌شده است.

آمارها نشان از خطر این بیماری است که شرط عقل برای خود و خانواده رعایت نکات پیشگیری از سرایت ویروس است، نکاتی که باید بیش از گذشته رعایت شود.

اعمال قانون برای خودروهای غیربومی

 این بار نیز همچون دیگر تعطیلات رسمی و غیررسمی مسافران در حال آمدوشد هستند و بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های مازندران ترافیک در محورهای کرج - چالوس محدوده سه‌راهی دیزین ، محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده سه‌راهی چلاو سنگین است. در چنین وضعیتی حضور مسافران در مازندران و اصرار آن‌ها برای ورود به این استان، هیچ پیامدی جز افزایش مرگ‌های کرونایی و وخیم‌تر شدن وضعیت مازندران و استان‌های مبدأ ندارد.

از سویی پلیس‌راه مازندران اعلام می‌کند که محدودیت‌های تردد کرونایی همچنان در جاده‌های استان اعمال و خودرو‌های بدون مجوز بازگشت داده می‌شود و مأموران مستقر در مبادی ورودی استان، با اقدامات کنترل در حوزه محدودیت تردد همچنان مشغول انجام‌وظیفه هستند، حال این پرسش مطرح است اگر محدودیت اعمال می‌شود، مسافران چگونه می‌آیند!

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز