خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی مطرح کرد:

مشکلات کمبود دارو در کشور بزودی برطرف شود / کاهش تحریم داروهای وارداتی به ایران به ۱۰۰قلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۹۴

این قول را به مردم وبیماران خاص کشور می دهم مشکلات کمبود دارویی و نیز حمایتی آنان حداقل تا دو الی ۳ ماه آینده برطرف شود.

معاون وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی کشور، کم شدن تحریم های ناشی از واردات داروهای موردنیاز بیماران در کشور به کمتر از ۱۰۰قلم دارو از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، رسول دیناروند گفت: متاسفانه به علت تحریم های نابرابر کشورهای غربی علیه کشورمان، در سال گذشته وابتدای امسال حدود۳۰۰قلم انواع دارو وتجهیزات پزشکی وارداتی مورد نیاز بیماران کشور با محدویت مواجه بود که خوشبختانه اکنون این میزان به یک سوم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی نسیت به گذشته بهتر شده و تا پایان امسال نیز واردات داروهای مورد نیاز برخی بیماران خاص وتجهیزات پزشکی به شرایط عادی بازخواهد گشت، تصریح کرد: برای این منظور بانک مرکزی و گمرک کشور و نیز سایر دستگاه های اجرایی ونظارتی کشور حمایت وبرنامه ریزی کنند.

معاون وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی کشور، بخشی از مشکلات کمبود دارو وتجهیزات پزشکی در کشور را ناشی از تحریم های بین المللی و برخی سیاستهای نادرست داخلی عنوان کرد وافزود: البته وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی نیز به گونه ای برنامه ریزی کرده که این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود.

دیناورند، از ورود قرص های خوراکی ویژه بیماران " ام اس " در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه حمایت بیمه ای از این دارو نیز شده و با قیمت مناسب در اختیار این بیماران گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از حدود ۳ هفته گذشته تاکنون با حمایت وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی روند پرداختی هزینه های پرداختی بیماران سرطانی و نیز صعب العلاج کاهش یافته است، گفت: افزایش ۲ برابری قیمت دارو که بر دوش این بیماران بوده برداشته شده ودولت هزینه های آنان را پرداخت می کند.

معاون وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی کشور، ابرازامیدواری کرد: این قول را به مردم وبیماران خاص کشور می دهم مشکلات کمبود دارویی و نیز حمایتی آنان حداقل تا دو الی ۳ ماه آینده برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز