خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران مطرح کرد:

وجود ۴۰ درصد ساخت و سازهای غیرمجاز مازندران در حاشیه شهرها و روستاها

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۵۱

متاسفانه بیش از ۴۰ درصد ساخت و سازهای موجود در ساخت واحدهای مسکونی روستایی و حاشیه شهرها بدون رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان ساخته می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، الزامی شدن شناسنامه فنی در ساخت و سازهای مسکونی از دستگاه‌های صادرکننده پروانه‌های ساختمانی به خصوص شهرداری‌ها را خواستار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، مصطفی خاوری‌نژاد روز در نخستین همایش مهندسی ساختمان، مدیریت شهری و توسعه پایدار که با حضور شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای مازندران در آمل برگزار شد، گفت: این امر باعثبهبود وضعیت ساخت وسازهای مسکونی در استان و نیز اطلاع خریداران مسکن از مشخصات فنی و نیز معماری ساختمان‌ها خواهد شد.

وی، ساخت وسازهای غیرمجاز و بدون ضوابط اصول فنی واحدهای مسکونی در حاشیه شهر‌ها و نیز روستا‌ها را نگران کننده خواند و ادامه داد: متاسفانه بیش از ۴۰ درصد ساخت و سازهای موجود در ساخت واحدهای مسکونی روستایی و حاشیه شهر‌ها بدون رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان ساخته می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، از شهرداران و مسئولان اداره راه و شهرسازی در شهرستان‌ها و نیز دهیاران در روستا‌ها خواست، جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز و ناامن که چهره شهر و روستا‌ها را نازیبا می‌کند گرفته و برای ساکنان نیز خطرآفرین نشود.

خاوری‌نژاد، همچنین به عقدتفاهم نامه همکاری دوجانبه با سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان پدافند غیرعامل اشاره کرد و ادامه داد: این همکاری در ساختمانی سازی جدید در استان با هدف ارتقاء به بخش ایمنی خواهد بود.

وی به برگزاری نخستین همایش مهندسی ساختمان، مدیریت شهری و توسعه پایدار که با حضور شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای مازندران در آمل اشاره کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان با دارا بودن بیش از ۲۱ هزار عضو در رشته‌های هفتگانه مهندسی ساختمان به عنوان تخصصی‌ترین و مورد اعتماد‌ترین مرجع در افکار عمومی در حوزه صنعت ساختمان است که آرای مأخوذه مهندسان منتخب مردم در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر‌های استان گواه این مدعاست.

وی یادآورشد: سازمان نظام مهندسی ساختمان به منظور جلب همراهی و همکاری بیش از پیش شهرداران و اعضای شورای شهر با این سازمان و ایجاد تعاملات تخصصی در راستای دستیابی به توسعه پایدار و تخصصی شدن ساخت و ساز نیازمند همراهی و تعامل با همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنعت ساختمان است.

خاوری‌نژاد اظهار امیدواری کرد تا مسئولان استانی با توجه به جایگاه این سازمان در صنعت ساختمان و همکاری و همگامی با یکدیگر از این پتانسیل در تحقق شهر خوب و توسعه پایدار شهری به نفع شهروندان استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز