خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت:

قوانین مرتبط با توسعه بخش تعاون اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۹۵

علی بابایی کارنامی خواستار اصلاح قوانین مرتبط با توسعه بخش تعاون شد و افزود: منافع مردم را در تأیید صلاحیت وزرا مدنظر قراردادیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی بابایی کارنامی در نشست تعاملی با تعاون گران استان که به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزار شد، با اشاره به نقش تعاونی‌ها در تحقق اهداف و اصول شعار امسال گفت: حمایت از این واحدها برای اشتغال پایدار در استان باید با جدیت بیشتری موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بااینکه همگرایی تعاونی‌ها، دولت و مجلس باید به وجود بیاد تا تعاونی‌ها بتوانند رشد کنند، تصریح کرد: برای حمایت از تعاونی‌ها باید عزم جدی در ساختار دولت شکل بگیرد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح قوانین مرتبط با توسعه بخش تعاون شد و افزود: منافع مردم را در تأیید صلاحیت وزرا مدنظر قراردادیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

بابایی نقش بانک توسعه تعاون را در ارتقای سطح فعالیت تعاونی‌ها بسیار مهم دانست و گفت: بخش تعاون در مسیر تعالی قرار گیرد تا شاهد شکوفایی در این بخش باشیم.

وی بابیان اینکه رشد بخش تعاون در اولویت قرار بگیرد، گفت: موضوع مطالبات کارگران و حمایت از تعاونی‌ها خط قرمز ماست و این موضوعات را از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه رویکردها را به نفع تعاونی‌ها مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: تعاون در کنار بخش خصوصی معنا پیدا می‌کند.

بابایی کارنامی با اشاره به اینکه شرکت‌های تعاونی نقش مهمی در رفع مشکلات اقتصادی و پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور دارد، گفت: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سهم ۲۵ درصد برای تعاونی‌ها در اقتصاد ایران باید محقق شود.

تجلیل از 16 تعاونی برتر در هفته تعاون

کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی بسیاری از برنامه‌های هفته تعاون تحت تأثیر قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی برنامه تجلیل از تعاون گران به‌صورت متمرکز برگزار شد، تصریح کرد: امسال از 16 تعاونی برتر به همراه افتتاح یک پروژه تعاونی در آمل به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه تعاونی‌ها نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارند، افزود: همفکری و هم‌اندیشی با تعاون گران سبب می‌شود تا زودتر به شرایط بهتر برسیم.

وی با تأکید بر اینکه تعاونی‌ها نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند گفت: تعاونی‌ها علاوه بر ایفای نقش مهم خود در مردمی کردن و مشارکت شهروندان در اقتصاد، در ایجاد اشتغال پایدار نیز بسیار تأثیرگذارند.

تعاونی‌ها به چتر حمایتی نیاز دارند

سیدعلاالدین ربیعی رئیس اتاق تعاون مازندران با اشاره به اینکه تعاونی‌ها به چتر حمایتی نیاز دارند، تصریح کرد: اصل 44 باید عملی شود تا بتوانیم تعاون‌ها به جایگاه اصلی خود برسد.

وی افزود: اگر به ظرفیت‌های قابل‌اتکا در اقتصاد استان نگاه شود بی‌شک تعاونی‌ها در آن حضور دارند اما باید دیده و حمایت ‌شوند.

ربیعی خاطرنشان کرد: دربند دو اصل ۴۳ قانون اساسی، تعاون به‌عنوان راهکار اصلی توانمندسازی افراد جویای کار و در اصل ۴۴ قانون اساسی در ردیف دوم از سه رکن اصلی اقتصاد ایران قرارگرفته است.

رئیس اتاق تعاون مازندران گفت: باید توجه ویژه‌ای به بخش تعاون و استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون برنامه‌ریزی شود چراکه ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی از مسیر تعاون می‌گذرد.

در پایان این دیدار نمایندگان تعاونی‌ها بخش‌های مختلف مطالبی را عنوان و به تبادل‌نظر پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز