خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

برای اتمام ساخت سد هزار ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۱۹

بر اساس برآورد های صورت گرفته برای اتمام ساخت این سد ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. / باید برای ساخت بدنه این سد از مصالح داخل رودخانه هراز استفاده شود.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در نشست بررسی مشلات سد هراز در محل کارگاه این سد به پیشرفت حدود ۱۵ درصدی این سد اشاره کرد و گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته برای اتمام ساخت این سد ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی با تاکید بر اینکه باید برای ساخت بدنه این سد از مصالح داخل رودخانه هراز استفاده شود افزود: پنج تونل آبراه انحرافی سد هراز ساخته شد ضمن انکه تونل دیگر آن نیز هم‌اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ربیع فلاح با اشاره به اینکه امسال ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای این منظور تخصیص یافته است اظهار داشت: از دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی این سد سالانه ۱۷۰ مگاوات برق به دست خواهد آمد.

وی یکی از مزیت‌های ایجاد این سد را علاوه بر تامین آب کشاورزی، تامین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف مازندران برشمرد و افزود: هم اکنون شهرهای آمل، بابل، بابلسر، فریدونکنار و محمودآباد با جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری با مشکل آب شرب مواجه هستند که تامین یکصد میلیون متر مکعب مورد نیاز این شهر‌ها از سد هراز، مشکل موجود را برطرف خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز