خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شیلات مازندران اعلام کرد:

صید ۳۴۵۰ تن ماهی کیلکا از دریای مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۶۴۱

مدیر کل شیلات مازندران گفت:چیزی بالغ بر ۳ هزار و چهارصد و پنجاه تن صید کیلکا داشتیم که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که (یک هزار و چهارده) تن بوده ۲۴۰ درصد افزایش را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مدیر کل شیلات مازندران با اشاره به تعطیلی صید کیکا ماهیان در پایان سال گذشته و بحث بازسازی ذخایر این‌گونه از ماهیان توسط اتحادیه کیلکا استان و همچنین اداره کل شیلات استان اظهار کرد: از ابتدای تیرماه۱۴۰۰ فصل صید شروع و ۴۴ فروند شناور صیادی در دو بندر بابلسر و امیر آباد مشغول به صیادی شدند. 

اسحاقی افزود: خدار و شکر توانستیم تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ صید و تناژ خوبی از دریا داشته باشیم.

وی گفت: چیزی بالغ بر ۳ هزار و چهارصد و پنجاه تن صید کیلکا داشتیم که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که (یک هزار و چهارده) تن بوده ۲۴۰ درصد افزایش را شاهد بودیم.

اسحاقی افزود: در خصوص ارزش اقتصادی محصول هم درصد تغییرات بیش از ۳۳۰ درصد هست که بیش از ۲۰ میلیارد تومان ارزش اقتصادی برآورد شده است. همچنین سرانه صید هر شناور نسبت به سال گذشته ۲۳۰ درصد افزایش داشته که سرانه صید تا پایان مرداد ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۸ تن بوده است. 

مدیر کل شیلات مازندران ادامه داد: اهم محصولات صید شده کیلکا ماهیان در دریای خزر در بحث شناور‌های صیادی نزدیک به ۹۷ درصد کیلکای معمولی ۲ درصد انچو و ۱ درصد هم چشم درشت هست.

وی گفت: بیشتر این محصولات مصرف پودری دارد که در کارخانجات به پودر تبدیل می‌شود جهت خوراک دام طیور و ابزیان و همچنین درصدی هم مصرف انسانی را در بر می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز