خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

بیش از ۱۰ هزار مدرسه از ۹۵ هزار مدرسه کشور دو نوبته هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۹۵

طبق بررسی‌های انجام شده دو سوم مدارس کشور در سال ۸۵ غیر ایمن بودند که هم اکنون این میزان به یک سوم کاهش یافته است.

مرتضی رئیسی در مراسم کلنگ زنی دو واحد آموزشی در شهرستان‌های نوشهر و چالوس، مدارس دو نوبته را از مهم‌ترین مشکلات برشمرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده این مشکل کمتر شده است.

به گزارش ایلنا از چالوس، معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به وجود ۹۵ هزار فضای آموزشی، گفت: امیدواریم بتوانیم مدارس دونوبته را به تاریخ بسپاریم و فضای آموزشی به حد استاندارد برسد.

وی اظهار داشت: در فضای تعلیم و تریت و معلم و محتوا در حد استاندارد هستیم و وضعیت مطلوب است.

رئیسی وضعیت فضای آموزشی مازندران را بالا‌تر از حد متوسط کشوری دانست و گفت: البته نباید وضعیت آموزشی و مدارس استان به این شکل باشد.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده دو سوم مدارس کشور در سال ۸۵ غیر ایمن بودند که هم اکنون این میزان به یک سوم کاهش یافته است.

وی با اشاره به کلنگ زنی دو پروژه آموزشی در شهرستان‌های نوشهر و چالوس گفت: پس از طی روند قانونی، ظرف مدت یکسال این پروژه‌ها تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

رئیسی، مشارکت و حضور خیرین محترم را در آموزش و پرورش یک واقعیت خواند و ضمن تقدیر از خیرین ارجمند، عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران، ۲۰ درصد مدارس کشور توسط خیران احداثشده است که سهم بزرگی در این بخش داشته‌اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یادآورشد: بر اساس مصوبه مجلس پروژه‌هایی که ۷۰ درصد دارای پیشرفت فیزیکی هستند به خیران واگذار می‌شود تا نسبت به تکمیل آن اقدام شود.

هر یک از پروژه‌های آموزشی در نوشهر و چالوس، دارای ۲۰ کلاس درس و فضای جانبی با زیر بنای یک هزار و ۲۴۰ متر مربع می‌باشد که جمعاً با اعتبار دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان احداثخواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز