خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل خبرداد:

اجرای طرح غربالگیری بیماری دیابت در آمل

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۰۳

این طرح به منظور پیشگیری این بیماری در ۲۳ آبان‌ماه روز جهانی دیابت آغاز خواهد شد. / اجرای طرح غربالگیری بین ۲۰ درصد از جمعیت شهری بالای ۳۰ سال انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل از اجرای طرح غربالگیری بیماری دیابت در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا از آمل، حمزه قاسمی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با بیان اینکه اجرای این طرح به منظور پیشگیری این بیماری در ۲۳ آبان‌ماه روز جهانی دیابت آغاز خواهد شد، تاکید کرد: بیماری دیابت و فشار خون دو نوع بیماری قرن دنیا هستند که باید در امر پیشیگری و درمان اقدامات لازم انجام شود.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح غربالگیری بین ۲۰ درصد از جمعیت شهری بالای ۳۰ سال انجام می‌شود، اذعان داشت: در صورت مشاهده چهار آیتم فشار خون، چاقی، جنسیت و چربی بالا که منجر به بیماری دیابت می‌شود، افراد شناخته شده به آزمایشگاه‌ قند استان فرستاده می‌شوند.

قاسمی ادامه داد: در استان با بررسی این آزمایش‌ها وضعیت دیابت شهرستان آمل و جایگاه این شهرستان در سطح استان مشخص خواهد شد تا برای پیشگیری آن اقداماتی از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صورت گیرد.

دبیر شورای بهداشت و درمان آمل مهم‌ترین مبارزه با بیماری‌ها را ورزش بیان و عنوان کرد: با توجه به برگزاری همایش‌های متعدد پیاده‌روی خانوادگی و دو همگانی در سطح شهرستان از سوی ارگان‌های دولتی امیدواریم این ورزش‌ها ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به توزیع موادغذایی در جلوی درب برخی خوار و بار فروشی‌ها تاکید کرد: شهرداری آمل با هماهنگی بازرسین شبکه بهداشت و رئیس اداره امور صنفی نسبت به جمع‌آوری این واحد‌ها اقدامات لازم را انجام دهند چرا که این افراد به طور غیرمجاز به فروش این اغذیه‌ها می‌پردازند و این به لحاظ سلامت جامعه خطرناک است.

قاسمی با تاکید بر ساخت کشتارگاه صنعتی و جمع‌آوری تنها کشتارگاه سنتی در این شهر ابراز داشت: تاکنون در این امر جلسات متعددی صورت گرفته اما همچنان ما شاهد فعالیت این کشتارگاه با وضعیت غیربهداشتی هستیم.

این مسئول دیگر معضل موجود در این شهرستان را جولاندهی سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان بیان کرد و گفت: اگر چه در این راستا شهرداری آمل اقداماتی را در دستور کار دارد، اما متاسفانه در محور هراز مشاهده می‌شود که وجود این سگ‌ها بسیار است. به طوری که به لحاظ زیبایی محیط زیست و بهداشتی، این محور با تردد مسافران چند میلیونی رضایت‌بخش نیست.

وی با اعلام اینکه سالانه ۶۰۵ مورد گزیدگی در شهرستان آمل گزارش می‌شود، بیان داشت: از این موراد حدود ۸۰ درصد آن گزیدگی سگ‌ به ثبت رسیده است و بخشداری لاریجان با هماهنگی محیط زیست باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

قاسمی با تاکید بر جاده محور چمستان – آمل و وجود مهم‌ترین بیمارستان چهار شهرستان استان در بخش زایمان اظهار داشت: با توجه به اجرای پروژه در این محور متاسفانه شهرستان آمل شاهد تصادفات بسیاری در این محور به‌خصوص در کنار این بیمارستان بزرگ است که این برای مرکز درمانی اصلا مناسب نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل در پایان بر اداره دامپزشکی آمل نسبت به کنترل و نظارت فروش کشتارهای سنتی از سوی برخی فروشندگان در سطح شهر تاکید داشت.

به گزارش ایلنا در ادامه این جلسه شهردار آمل در ارائه به پاسخ‌ بیانات مدیر شبکه بهداشت و درمان در امر کشتارگاه صنعتی، پسماند، سگ‌های ولگرد از تنها خبرنگار حاضر در جلسه خواست که به درج خبر از نقل قول وی نپردازد با توجه به اینکه جلسه کارگروه سلامت به میزبانی فرمانداری ویژه آمل و با دعوت روابط عمومی‌اش در سالن اجتماعات این فرمانداری انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز