خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

احتمالا ۳ وزیر موفق به کسب رأی اعتماد نخواهند شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۵۴۷

علی بابایی کارنامی گفت:موضوع بررسی برنامه‌های وزرا به حالت معمول در حال بررسی است و نمایندگان بدون تعارف نظرات و سوالات و مخالفت خود را مطرح می‌کنند، موافقین هم دلایل خود را مطرح کرده و وزرای پیشنهادی هم دفاعیات خود را انجام می‌دهند.

علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص روند بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی و اینکه چه تعداد از وزرا می‌توانند از صحن مجلس رأی اعتماد کسب کنند، گفت: موضوع بررسی برنامه‌های وزرا به حالت معمول در حال بررسی است و نمایندگان بدون تعارف نظرات و سوالات و مخالفت خود را مطرح می‌کنند، موافقین هم دلایل خود را مطرح کرده و وزرای پیشنهادی هم دفاعیات خود را انجام می‌دهند. این دوره رأی اعتماد با ادوار گذشته یک تفاوت مهم دارد و آن حضور همه وزرا در تمامی کمیسیون‌های مجلس است.

وی افزود: پیش‌بینی من این است که احتمالا ۳ وزیر نتوانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند البته این متعلق به اکنون است، شاید تا زمان پایانی رأی‌گیری رایزنی‌ها و توضیحات وزرای پیشنهادی بتواند اثراتی داشته باشد. از سوی دیگر به دفاع پایانی رئیس‌جمهور بستگی هم دارد و آن هم اثربخشی خاص خودش را دارد اما در مجموع تا این لحظه عدم رأی اعتماد به سه وزیر تقریبا مشخص است.

نماینده ساری در ادامه در خصوص تعداد بالای مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و اینکه احتمال عدم رأی اعتماد به سجادی به طور جدی مطرح است، ابراز داشت: خب البته همانطور که در مجلس مخالف دارد، موافق هم حضور دارد و این الزاماً به معنای عدم رأی اعتماد نمی‌تواند باشد. شرایط ایشان به صورتی است که از هم‌اکنون نمی‌توان گفت که رأی نمی‌آورد و این مساله به عواملی همچون دفاع خود ایشان و موافقتی که نمایندگان با اون خواهند داشت نیز بستگی دارد.

وی افزود: در مجموع به صورت کلی و تخصصی ایشان صلاحیت تصدی وزارت ورزش را دارد؛ چراکه هم در این حوزه هم تجربه کاری، هم مدرک تحصیلی و هم سابقه ورزش قهرمانی دارد و این اولین بار پس از انقلاب است که می‌توانیم بگوییم یک قهرمان در آستانه انتخاب به عنوان نفر اول ورزش کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: این‌ها نکات مثبت ایشان است، البته نکات منفی هم مطرح می‌شود که نیاز است در این زمینه ابهام‌زدایی صورت گیرد؛ اگر بتواند صحن مجلس را نسبت به این موارد اقناع کند، فکر نمی‌کنم کار سختی برای کسب رأی اعتماد داشته باشد.

بابایی کارنامی همچنین درخصوص شانس توانایی و برنامه‌های خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و نگاه صحن مجلس نسبت به او بیان کرد: احسان خاندوزی انصافا و بدون در نظر گرفتن همکار بودن‌مان باید بگویم با دفاعی که کرد بسیار موفق ظاهر شد به این جهت من وقتی برنامه‌های وزرا را نگاه کردم تنها وزیری بود که برنامه‌اش هم از جهت کاربردی، هم علمی، هم اجرایی و هم اینکه همه حوزه‌های مختلف و مهم ذیل وزارتخانه را بشناسد و برای آن برنامه داشته باشد، یک اتفاق بسیار مثبت و خوب بود.

وی افزود: وزیر پیشنهادی اقتصاد جزو وزرایی بوده که مقبول صحن مجلس است و با ارزیابی که من داشتم عموم نمایندگان این نظر دارند که آقای خاندوزی به خوبی از برنامه‌های خود دفاع کرد و نشان می‌دهد که ایشان اشراف کامل بر وضعیت اقتصاد کشور دارد، همچنین تجربه مجلس را هم کسب کرده و در کنار تجربیاتی که در گذشته و در مرکز پژوهش‌ها به دست آورده بود، گزینه بسیار مناسبی برای وزراتخانه پیشنهادی است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس تصریح کرد: من امیدوارم که ایشان با توجه به شرایط علمی که دارد و اینکه نیت خالصی هم برای کار دارد، ان‌شاءالله خدا کمک کند که با رأی خوبی انتخاب شده و روند تازه‌ای برای اقتصاد کشور رقم بزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز