خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران:

نذر خون جایگزین نذر اطعام شود/ احیای شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در محلات

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۴۳۷

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران با یادآوری اینکه برخی از افراد در ماه محرم نذر اطعام دهی دارند خواستار نذر خون به بانک‌های خون استان شد که این روزها با کمبود خون مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مهرداد محمدی در سخنان پیش خطبه نماز جمعه امروز ساری گفت: ستاد احیاء به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی و پیشرو در مسائل فرهنگی و اعتقادی در نظام جمهوری اسلامی بر اساس توسط منویات امام راحل و مقام معظم رهبری تشکیل‌شده است و طی این سال‌ها برنامه‌های بسیار مؤثری را انجام داده است.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین هدف قیام عاشورای حسینی، امربه‌معروف و نهی از منکر بوده، افزود: به همین دلیل است که اولین هفته ماه محرم‌الحرام را هفته امربه‌معروف و نهی از منکر نام‌گذاری کرده‌اند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران، «قیام حسینی، مردم مطالبه گر و مسئولین پاسخگو» را شعار محوری هفته امربه‌معروف عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری احیای امربه‌معروف و نهی از منکر را حقوق عامه برشمردند و اجرا واجب دانستند.

وی افزود: همه مردم باید با کمک مسئولان پای‌کار احیای این فریضه الهی بیایند؛ ما نیز زمینه تسهیل گری تحقق این مهم را فراهم می‌کنیم.

محمدی به برنامه‌های این ستاد اشاره کرد و گفت: در نظر داریم با تشکل‌های انقلاب و مردم این فریضه را در همه لایحه‌های اجتماعی به‌عنوان ارزش اجتماعی در جامعه فراگیر کنیم.

وی از احیای شورای امربه‌معروف و نهی از منکر با محوریت امام جماعت در محلات خبر داد و افزود: این شورا باهدف کمک به آسیب زدایی در محلات و خدمت به شهروندان تشکیل می‌شود.

محمدی به تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: آموزش پایه‌ای امربه‌معروف و نهی از منکر در مدارس، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها با همکاری نخبگان، آموزش‌وپرورش و مجموعه‌های فعال در حوزه‌های تربیتی از دیگر برنامه‌های این ستاد محسوب می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، پرورش نسل جوان برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی را یکی از بالاترین معروف‌ها دانست و گفت: باید فرهنگ حسینی و عاشورایی در جامعه طنین‌انداز شود.

محمدی بابیان اینکه در گام دوم انقلاب باید از ظرفیت جوانان انقلاب و مؤمن برای پیشرفت کشور استفاده کنیم، افزود: این ستاد به دنبال این است که با کمک جوانان با تشکیل گروه‌های تخصصی احیا گران امربه‌معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف در جامعه اثرگذار باشد

وی با مهم برشمردن فعالیت ای فرهنگی، پرداختن به حوزه عفاف و حجاب را از مؤلفه‌های مهم این ستاد عنوان کرد و گفت: با کمک همین جوانان تلاش می‌کنیم تا کم‌رنگ شدن عفاف و حجاب را در جامعه ریشه‌یابی و راه‌حلی مناسبی را با کمک مسئولان برای آن اتخاذ کنیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران به آسیب‌های محیط‌زیست ازجمله زباله و تعرض به منابع طبیعی که این روزها استان مازندران به‌شدت درگیر آن شده است اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس نظام تشخیص و حل مسئله و نظام مسئله شناسی برای این موضوعات اساسی برنامه خواهیم داشت.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم که این موضوع را با مطالبه گری اجتماعی و جریان سازی به گفتمان تبدیل کنیم.

محمدی نظارت عمومی بر دستگاه‌های دولتی را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد و ادامه داد: ترک فعل‌های که متأسفانه مسئولان اتفاق می‌افتد؛ انتظار داریم مردم مطالبه گری کرده و مسئولان نیز پاسخگو باشند.

وی به پانمی بیماری کرونا در جامعه اشاره کرد و تأکید کرد که حفظ فاصله‌گذاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کادر درمان کمک کنیم.

وی با یادآوری اینکه برخی از افراد در ماه محرم نذر اطعام دهی دارند خواستار نذر خون به بانک‌های خون استان شد که این روزها با کمبود خون مواجه هستند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز