خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:

هدف طرح شهید سلیمانی قطع زنجیره انتقال کروناست /مشارکت 600 هزار بسیجی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۷۹۲

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: هدف اصلی از طرح شهید سلیمانی قطع زنجیره انتقال ویروس است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دکتر مسلم چشمی روز چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در مردم مازندران با موضوع «طرح شهید سلیمانی و بررسی اجرای واکسیناسیون ملی» گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی باهدف قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت.

وی اجرای طرح واکسیناسیون را از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی بیان کرد و افزود: امیدواریم در کابینه جدید و مردمی طرح شهید سلیمانی ادامه یابد تا بتوانیم بر ویروس کرونا مسلط شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشورگفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته مسئولان دولتی گذشته همکاری مناسبی با سازمان بسیج جامعه پزشکی در این زمینه نداشتند ، اما انتظار داریم مسئولان دولت سیزدهم به مأموریت‌های این سازمان توجه کرده و همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول ادامه داد : اگر کابینه جدید انقلابی دولت سیزدهم همکاری لازم را داشته باشند ، سازمان بسیج جامعه پزشکی صد درصد طرح شهید سلیمانی را باهدف قطع زنجیره ویروس کرونا را اجرایی می‌کند.

  وی در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در توضیح این طرح گفت: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های ابتکاری بوده که برنامه‌های آن بسیار مناسب دیده شد و اگر این مسافرت‌ها و عید و دیدنی‌ها کنترل می‌شد ما موفق‌تر عمل می‌کردیم.

دکتر چشمی همچنین به عملکرد بسیج جامعه پزشکی از بدو شیوع کرونا تاکنون پرداخت و گفت: در ابتدا درزمینه ضدعفونی محیط و توزیع ماسک و موضوعاتی از این قبیل وارد کردیم و به‌تدریج وارد غربالگری شدیم.

وی یادآور شد: توانستیم کمک شایانی به غربالگری آحاد مردم کنیم و ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم طرح هدف، غربالگری شدند و به‌تدریج وارد طرح هدفمند شهید سلیمانی شدیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: 500 هزار نفر از بسیجیان در سطح کشور درزمینه نظارت، مراقبت و حمایت با موضوع غربالگری کرونا با وزارت بهداشت فعالیت دارند.

در موضوع واکسیناسیون کرونا نیز حدود ۶۰۰ مرکز در کشور با مشارکت بسیج و شبکه بهداشت و درمان شکل‌گرفته است و 132 مرکز تجمیع در کشور صفرتا صد بسیج جامعه پزشکی را اداره می‌کند.

وی بیان داشت: همچنین حدود سه هزار و ۵۰۰ نیروی تخصصی واکسیناتور بسیجی در حال حاضر به مکان‌هایی که واکسیناسیون انجام می‌دهند، کمک کرده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اجرای گام پنجم کرونا گفت: امروز در گام پنجم این طرح که بحث واکسیناسیون هست، به دولت و وزارت بهداشت کمک می‌کنیم تا واکسیناسیون به شکل مطلوبی انجام شود و در استان مازندران هم این مهم به‌خوبی انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز