خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری مازندران:

صندوق های بازنشستگی با بحران دست و پنجه نرم می کنند/۳۸ هزار شاغل بار ۷۸ هزار بازنشسته را به دوش می کشند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۶۷۴

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان مازندران گفت: اگر برای بحران صندوق های بازنشستگی چاره ای اندیشیده نشود، خسارات جبران ناپذیری به بارخواهد آمد.

به گزارش "ایلنا" از ساری، "رضا جعفری" در مراسم سالروز تکریم خانواده و بازنشستگان گفت:در حال حاضر ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور داریم که اگر مورد حمایت قرار نگیرند و بحران های پیش روی آنها حل نشود؛ برای ادامه فعالیت و خدمت رسانی با چالش های متعددی مواجه خواهند شد.

وی ماهیت وجودی صندوق های بازنشستگی را حمایت های بیمه ای و پوشش هزینه ها عنوان کرد و گفت: صندوق های بیمه ای برای آن که خدمت ارایه کنند باید به ازای هر ۸ نفر شاغل به یک بازنشسته خدمت ارایه کنند در حالی که اکنون وضعیت به گونه ای دیگر است و در اکثر موارد با مشکلات پرداخت مواجه هستند.

این مقام مسئول با اشاره به این که در برنامه ششم توسعه سه نوع بحران پیش بینی گردیده است؛ بحران صندوق های بازنشستگی را یکی از این بحران ها عنوان کرد و گفت: درحال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد حقوق بازنشستگان کشوری توسط دولت پرداخت می شود.

جعفری با بیان این مطلب که وضعیت صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی به مراتب بهتر از صندوق های کشوری است،گفت: درحال حاضر به ازای ۳۸ هزار و ۵۰چ نفر شاغل، ۷۸ هزار و ۱۲۳ نفر بازنشسته در مازندران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز