خبرگزاری کار ایران

با هدف بررسی راهکارهای گسترش تعاملات بین‌المللی؛

سفرای همسایگان شرقی کشور از بندر امیرآباد بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۰۶

هیئتی بلند پایه متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه در شرق و شمال شرق کشور، با هدف بررسی راهکارهای گسترش تعاملات بین‌المللی از طریق بندر امیر آباد از این بندر بازدید کردند.

سید علی نعیمی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: هیئتی بلند پایه متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه در شرق و شمال شرق کشور با هدف بررسی راهکارهای گسترش تعاملات بین‌المللی از طریق بندر امیر آباد از این بندر بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: در این بازدید غلام‌ عباس ارباب خالص نماینده وزارت امور خارجه در شرق و شمال کشور، جواد عیسی‌نیا نماینده وزارت امور خارجه در مازندران، محمدامین صدیقی سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد، ابراهیم مصطفی جمال‌الدین سر کنسول جمهوری عراق در مشهد، آونتالاب اونالبایف سرکنسول جمهوری قزاقستان در گرگان، قاضی حبیب‌الرحمان کنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد از امکانات، قابلیت‌ها و تجهیزات این بندر بازدید کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به نقش ویژه بندر امیر آباد بهشهر در توسعه ترانزیت و برقراری ارتباط حمل‌ونقل بین بنادر جنوبی و بنادر شمالی کشور و نیز کشورهای آسیای میانه گفت: بندر امیرآباد بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر و حلقه اصلی کریدورهای بین‌المللی شمال جنوب و تراسیکا است.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز ترانزیتی جمهوری ایلامی ایران در منطقه، وجود بندر امیر آباد را در شرق مازندران نقطه عطفی در توسعه روابط تجاری با کشورهای همجوار و گسترش تعاملات بین‌المللی دانست.

حضور در مراسم هفته ملی دریانوردی و بازدید میدانی از امکانات و تجهیزات و اسکله‌های بنادر امیرآباد از برنامه‌های جنبی این دیدار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز