خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای؛

هواشناسی برای شرایط جوی دریایی مازندران هشدار زرد اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۵۵۰

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی به‌ویژه برای صید و شنا در خزر را در این استان از روز چهارشنبه ششم مرداد تا جمعه هشتم مرداد ناامن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هواشناسی مازندران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که جریان خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور امواج در تراز میانی جو از روز چهارشنبه ششم تا جمعه ۸ مرداد  همراه با رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید موقتی، طوفانی شدن دریا، کاهش دما و احتمال تگرگ  پیش‌بینی می‌شود.

در این مدت جاری شدن روان آب، احتمال وقوع سیلاب در مناطق مستعد، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه توصیه شد که شهروندان در این مدت از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از فعالیت‌های کوهنوردی و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه خودداری کنند.

توفانی شدن دریای خزر از فردا شب

همچنین در این اطلاعیه آمده است در این مدت شاهد وزش باد شدید و توفانی شدن سطح دریای خزر و رگبار و رعدوبرق خواهیم بود و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۹ متر بر ثانیه در مناطق نزدیک ساحل و ۲۲ متر بر ثانیه در فراساحل می‌رسد.

با به‌پیش بینی هواشناسی مازندران در این مدت احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و دریایی، بنادر و احتمال غرق شدن شناور‌های کوچک، متوسط و بزرگ و تفریحی و غرق شدن شناگران وجود دارد.

در این مدت شنا و فعالیت‌های صیادی، دریایی، بندری و عمرانی در سواحل توصیه نمی‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز