خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی مازندران:

۶۵ درصد از مشاغل بهزیستی پایدار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۸۲۲

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در طول هشت سال گذشته بالغ بر ۲۹ هزار شغل برای جامعه هدف ایجاد شد گفت:بالغ بر ۶۵ درصد از مشاغل بهزیستی پایدار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرزاد گوهردهی روز یکشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری آنلاین در گفتگو با خبرنگاران از افزایش بیش از ۲۷۰ درصدی بودجه جاری بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: عمده خدمات بهزیستی توسط سامانه الکترونیکی به جامعه هدف ارائه می‌‍شود.

وی از راه اندازی سامانه شفافیت در سال قبل خبر داد که تمامی فعالیت های بهزیستی در این سامانه بارگذاری می‌شود،افزود: شفافیت در کارها به عنوان یکی از اقدامات شاخص بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزایش مستمری افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش و افزایش یارانه مراکز نگهداری را از دیگر اقدامات نام برد و گفت: یارانه مراکز شبانه روزی معلولان به ۲ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت، این میزان نسبت به هشت سال گذشته، ۹ تا ۱۱ برابر رشد داشته است.

گوهردهی میزان یارانه توانخواهان مجهول الهویه را دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

وی  با بیان اینکه حدود ۶۱ هزار توانخواه تحت پوشش بهزیستی استان بوده و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می‌شوند، گفت: این میزان نسبت به سال ۹۲، ۵۰ درصد رشد داشته است.

گوهردهی با بیان اینکه ۲۹ مرکز اقامتی شبانه روزی در استان به جامعه هدف خدمات رسانی می کند، افزود: بالغ بر ۱۶۵۰ توانخواه و معلول در مراکز توانبخشی شبانه روزی بهزیستی مازندران نگهداری می‌شوند.

وی به خدمات دهی این سازمان به کودکان کار و خیابانی اشاره کرد و گفت: ۲۶۷ کودک کار و خیابانی استان از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند پذیرش این کودکان در هشت سال قبل 48 نفر بوده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران کوچک کردن مراکز اقامتی را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و ادامه داد: از سال گذشته در استان مازندران اقدام به راه اندازی خانه‌های حمایتی کردیم.

گوهردهی گفت: در سال ۹۲ به دو هزار و ۱۲۵ نفر از مددجویان وسایل کمک توانبخشی تحویل شد واین میزان در پایان سال گذشته به بیش از چهار هزار و 450 نفر رسید.

راه اندازی بیش از ۲۰۰ مرکز مشاوره

وی از راه اندازی بالغ بر ۲۰۰ مرکز مشاوره در استان مازندران خبر داد و افزود: در سال گذشته بالغ بر ۱۵۱ هزار تماس با این مرکز برقرار شد که این تعداد تماس در سال ۹۲ تنها ۳۰ هزار تماس بوده است.

گوهردهی همچنین به آموزش‌های پیش از ازدواج سازمان بهزیستی استان اشاره کرد و از آموزش زندگی ۲۹ هزار نفر از جامعه هدف خبر داد.

وی به عملکرد بهزیستی در حوزه توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف اشاره کرد و گفت: در طول هشت سال  گذشته بالغ بر ۲۹ هزار شغل برای جامعه هدف ایجاد شد.

پایداری ۶۵ درصد از مشاغل بهزیستی

گوهردهی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۶۵ درصد از مشاغل بهزیستی پایدار هستند.

 مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: در هشت سال گذشته ۵۴۰۰ باب واحد مسکونی با ۲۹۹ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار جامعه هدف قرار گرفت که رشد ۱۶۶ درصدی را به همراه داشت.

وی از واگذاری ۹۰ واحد مسکونی در هفته بهزیستی به جامعه هدف این نهاد حمایتی در مازندران  خبر داد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه دو هزار و ۷۵۰ دانش آموز و ۵۰۰ دانشجوی جامعه هدف از خدمات حمایتی تحصیلی بهزیستی استان بهره مند هستند، ادامه داد: در حوزه دانشجویی رشد ۳۶۰ درصدی و در حوزه دانش آموزی رشد ۴۴۱ درصدی داشتیم.

گوهردهی از راه اندازی ۵ مرکز حمایتی سال گذشته در استان مازندران خبر داد و گفت: سه مرکز دیگر امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از کودکان کم‌شنوا حمایت می‌کند و هیچ کدام به دلیل نداشتن هزینه کاشت حلزون، از آن محروم نمی مانند از خوکفایی استان مازندران در کاشت حلزون خبر داد و تصریح کرد: ۱۳۱ نفر از کودکانی که دارای اختلالات شنوایی بودند کاشت حلزون برای آنها انجام شد که نسبت به هشت سال گذشته ۲۱۱ درصد رشد داشته است.

گوهردهی گفت: هم اکنون هیچ کودکی پشت نوبت برای کاشت حلزون وجود ندارد و ۱۰۰ درصد افراد از تحت پوشش قراد گرفته‌اند.

وی تعداد کمپ‌های فعال در سال گذشته را ۵۳ مرکز اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط کرونا این مراکز با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنن که در سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ بیمار خدمات لازم را دریافت کردند.

مدیر کل بهزیستی مازندران به راه اندازی سامانه رصد اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته مشاوره ژنتیک برای خانواده های دارای سه عضو معلول انجام شد و در حال حاضر نیز مشاوره خانواده‌های دارای معلول در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز