خبرگزاری کار ایران

در همایش اعتراضی حمایتی بازنشستگان مازندران مطرح شد:

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم زاست/سیاسی کاری با تامین اجتماعی ممنوع

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۲۲

بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران درهمایشی که صبح امروزدرمحل خانه کارگرقائمشهربرگزارشد؛ حمایت قاطع خویش را ازسازمان تامین اجتماعی اعلام نموده ونسبت به اظهارات برخی نمایندگان مجلس درباره تورم زابودن طرح همسان سازی انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ "نصرالله دریابیگی" دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات مازندران و رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خطاب به دولت و مجلس گفت: با آبروی بازنشستگان تامین اجتماعی بازی نکنید. اینان یک عمر برای سربلندی نظام و کشور تلاش نموده اند و اکنون با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته اند.

این فعال کارگری گفت: بحث طرح همسان سازی در دولت آقای احمدی نژاد آغاز شد و در دولت تدبیر و امید با نقایص زیاد در حال اجراست ؛ تمام مصایب کنونی تامین اجتماعی ناشی از دخالت های دولت و عملکرد مجلس است؛ چرا آقای نادران که با شعار حمایت از محرومان و کارگران و بازنشستگان به مجلس آمد حالا می گوید طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم زاست؟!

دریابیگی گفت: بدهی های سنگین دولت به تامین اجتماعی این سازمان را به مرزورشکستگی رسانده  آن وقت شندرغازبه حقوق بازنشستگان اضافه شده آقایان مجلسی اعم از اصولگرا اصلاح طلب می فرمایند همسان سازی تورم زاست!

او اضافه کرد: شما دولتی ها و مجلس نشینان که در رفاه کامل هستید؛ درد کارگر و بازنشسته را نمی فهمید؛ پس به جای نمک پاسیدن بر زخم های ما سکوت کنید!

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران ضمن اعلام حمایت همه جانبه تشکل های کارگری و بازنشستگان استان از تمامیت و استقلال سازمان تامین اجتماعی گفت: با دولت توافق کرده ایم که طی پنج سال تمام بدهی هایش به تامین اجتماعی را پرداخت کند و هر سال در بودجه ارقام مورد نظر را لحاظ نماید وازسویی همسان سازی را به طورکامل و ۱۰۰ درصد اجرایی کند.

او گفت: تیرماه ۱۴۰۰ هستیم و هنوز ما به التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان واریز نشده است!! آقایان مسئول! آقای دولت و آقای مجلس! چه می کنید؟ حقوق بازنشستگان تورم زاست یا سیاست های غلط دولت و سکوت مجلس!

دریابیگی گفت: ما از طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان با وضعیت فعلی رضایت نداریم اما چه کنیم که بین بد وبدترمجبوریم بد را انتخاب کنیم.

او خطاب به دولت و مجلس و منتقدان مغرض گفت: اگر به کارهای خودتان در سیاسی کاری با تامین اجتماعی پایان ندهید؛ با موج عظیم و معترض کارگران و بازنشستگان مواجه خواهید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در این همایش اعتراض و حمایتی ، موسی داداشی رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان ساری در سخنان خود ضمن دعوت تمامی کارگران و بازنشستگان به وحدت و انسجام ملی گفت: صندوق تامین اجتماعی متعلق به دهها میلیون کارگر و بازنشسته است و هیچ کس حق ندارد این صندوق و سازمان تامین اجتماعی را تضعیف کند.

وی گفت: پیشنهاد می کنیم تمام بازنشستگان از سراسر کشور یک روز مقابل مجلس در تهران تجمع کنند تا نتیجه بگیرند.

او گفت: حقوق ما قابل قیاس با بازنشستگان تامین اجتماعی درستاد و مراکز این سازمان هم نیست چه برسد به بازنشستگان کشوری و لشکری.

در این همایش "علی اصغر محمودی" مدیرکل تامین اجتماعی مازندران هم در سخنان خود اعتراض همه جانبه بازنشستگان به وضعیت حقوقی و معیشتی اشان را به حق عنوان کرد و گفت: اصلاحات به عمل آمده در حقوق و مزایای بازنشستگان حریف تورم لجام گسیخته موجود درجامعه نیست و قدرت خرید شما عزیزان به شدت افت کرده است.

وی صیانت از صندوق تامین اجتماعی و منابع آن را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمانی غیردولتی است و امورات آن باید در دست کسانی باشد که منتخب کارگران و بازنشستگان باشد و نه دولت.

محمودی نسبت به تهدید منابع مالی سازمان و عدم تعادل در مصارف و درآمدهای این سازمان هشدار داد و گفت: آمار بازنشستگان تامین اجتماعی به شدت افزایش یافته و این درحالی است که درآمد سازمان افت کرده و این یک تهدید جدی است.

محمودی اذعان داشت: در سال جاری هزینه های تامین اجتماعی استان ۷ هزار میلیارد تومان برآورد می شود در حالی که بودجه من در تامین اجتماعی مازندران ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شده و معنایش کسری ۴۰۰ میلیارد تومانی این استان است.

او در تبیین این کسری ها گفت: بازنشستگی های پیش از موعد و میهمانان ناخوانده برسفره تامین اجتماعی شامل رانندگان، قالیبافان، کارگران ساختمانی و... که باید بخش زیادی از حق بیمه اشان توسط دولت تامین گردد و نمی شود؛ فشار مضاعفی بر صندوق تامین اجتماعی وارد می کند.

وی گفت: بدهی ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کرده و من به بازنشستگان محترم حق می دهم که نگران باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز