خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

ایجاد ۱۳۶۵ فرصت شغلی با حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۳۸۷

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در دو سال گذشته با حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی، یک هزار و ۳۶۵ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران اصغری با اعلام این خبر،افزود: با اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی در این استان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ۴۱۱ طرح مشاغل خانگی مبلغی بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که موجب ایجاد ۱۳۶۵ فرصت شغلی در استان شد.

وی بیان کرد: با هدف  اجرای صحیح  الگوی توسعه مشاغل خانگی و سیاست‌های ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دو سال گذشته، دو هزار و ۳۶۵مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر شده‌است که دو هزار و ۲۱۶ مورد مربوط به صدور مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۱۴۹ مورد صدور مجوز مشاغل خانگی پشتیبان بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: با توجه به صدور مجوز مشاغل خانگی در برخی از رشته‌های صنایع تبدیلی تکمیلی بخش کشاورزی  که نیازمند نظارت بهداشتی می‌باشد، از این ‌رو جلساتی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌ پزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار و هماهنگی‌های لازم جهت تسهیل در روند کار متقاضیان این بخش  انجام‌ شد.

این مسئول افزود: حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال این اداره کل حمایت و توسعه مشاغل خانگی در استان را با جدیت دنبال و اقدامات مهمی در این زمینه برنامه‌ریزی و اجرا کرده است که از آن جمله می‌توان به ۶۹۵ مورد بازدید، کنترل کیفیت و نظارت بر طرح‌های مشاغل خانگی، نظارت و همکاری در پیاده‌سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی،  نظارت بر حسن اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی، اشاره کرد.

اصغری افزود: در راستای اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ پس از هماهنگی با جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیلگر،  ضمن شناسایی رشته‌های الویت‌دار مشاغل خانگی استان در هفت رسته شغلی، در مراحل دوم و سوم پیاده سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی اقداماتی از جمله ارزیابی اولیه متقاضیان، استعدادسنجی، مشاوره و هدایت و آموزش متقاضیان، جلب مشارکت کارآفرینان، خیرین و شبکه سازی، برندسازی و استاندارد سازی، کمک به تنظیم برنامه‌های تولید و فروش و اتصال به بازار و بنگاه‌های بالادستی صورت گرفته است.

وی کسب و کار و مشاغل خانگی را یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد دانست و گفت: این نوع کسب و کارها راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب نمی توانند جذب بازار کار شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز