خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو:

سد لاستیکی فرح‌آباد ساری به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۴۹۲

سد لاستیکی «فرح‌آباد» شهرستان ساری به‌عنوان چهارمین سد لاستیکی در استان مازندران عصر امروز چهارشنبه همسو با اجرای پویش هر هفته الف_ب_ایران با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و حضور میدانی استاندار مازندران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سد لاستیکی فرح‌آباد با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بر روی بخش انتهایی رودخانه تجن پیش از وارد شدن به دریای خزر ساخته‌شده است.

بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای مازندران، با بهره‌برداری از این سد آب موردنیاز یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ۱۳ روستای منطقه تأمین‌شده است.

سد لاستیکی فرح‌آباد ساری قابلیت تنظیم ۵.۵ میلیون مترمکعب آب را دارد و قادر است زمینه اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر را در بخش کشاورزی و گردشگری فراهم کند.

این سد لاستیکی همچنین از تداخل آب شیرین رودخانه با آب‌شور دریا در فصول کم‌آبی جلوگیری می‌کند و ظرفیت بازچرخانی آب کشاورزی را نیز دارد.

ساخت سد فرح‌آباد ۱۰ سال پیش با پیش‌بینی اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی شروع‌شده بود ولی به علت تأخیر در تخصیص اعتبار، هزینه ساخت آن افزایش یافت.

تکمیل سدهای لاستیکی به‌عنوان یکی از اولویت‌های بخش آب مازندران در دولت دوازدهم موردتوجه ویژه قرار گرفت و در همین چارچوب در سفر مردادماه سال گذشته معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به استان اعتبارات موردنیاز برای آن‌ها تأمین شد. درنتیجه توجه بودجه‌ای دولت به تکمیل این‌گونه سد بود که ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری سد لاستیکی لاریم در جویبار به بهره‌برداری رسید و امروز هم نوبت به سد فرح‌آباد رسید.

دکتر محمدباقر نوبخت در سفر خود ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای طرح‌های آب‌رسانی مازندران اختصاص داده بود که ۲۵ میلیارد تومان آن برای تکمیل چهار سد لاستیکی در دست ازجمله سد فرح‌آباد ساری بود.

طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای مازندران، در حال حاضر ساخت ۶ سد لاستیکی جدید در این استان در دست مطالعه قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز