خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران:

مصرف مواد مخدر باعث مرگ 88 نفر در مازندران شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۳۱۴

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران گفت: در سال گذشته 88 نفر به دلیل سوءاستفاده مواد مخدر در استان جان باختند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد مظفری صبح چهارشنبه به مناسبت پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نشست با خبرنگاران بابیان اینکه ۴۰ راهبرد با ۴۸ برنامه و ۹۱ فعالیت برای سال جاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان پیش‌بینی‌شده است، گفت: رویکرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرای طرح یاریگران زندگی برای تقویت پیشگیری است.

وی افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در استان با همکاری دستگاه‌های مختلف در سال ۹۸ حدود 5 تن و ۲۳۱ کیلوگرم بود و این میزان در سال قبل به 6 هزار و ۶۶۹ تن رسیده است و رکورد کشفیات مواد مخدر در استان شکسته شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران گفت: در سه اول امسال 2 تن و ۲۴۳ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مظفری با اعلام اینکه کشفیات مواد مخدر در سال جاری ۱۰۷ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: متأسفانه کاهش سن اعتیاد و زنانه شدن آن و ورود افراد شاغل و تحصیل‌کرده به اعتیاد از مهم‌ترین چالش‌ها به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه تاکنون ۲.۶ درصد جمعیت استان درگیر مواد مخدر هستند، افزود: سال گذشته ۷۶ باند مواد مخدر در استان متلاشی و ۱۰ هزار و ۷۳۶ پرونده جرائم مواد مخدر تشکیل و ۱۱ هزار نفر دستگیر شدند.

مظفری با اشاره به دستگیری بیش از 6 هزار و ۹۰۰ خرده‌فروش مواد مخدر، قوانین مبارزه با مواد مخدر را نیازمند اصلاح دانست و گفت: در سال ۹۸ تعداد ۸۰ نفر در استان به دلیل سو مصرف مواد مخدر جان باختند که در سال گذشته ۱۰ در صد رشد یافت و به ۸۸ نفر رسیده است و از این تعداد ۱۰ نفر زن و بقیه مرد هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: ۵۵ نفر از مرگ‌ومیر مواد مخدر مربوط به افراد مجرد بوده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز