خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی مازندران :

۲ تن مواد مخدر امسال در مازندران کشف شد/افزایش 70 درصدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۲۹۰

فرمانده نیروی انتظامی مازندران از افزایش ۷۰ درصدی کشف مواد مخدر در استان طی سه‌ماهه سال جاری خبر داد و گفت که تا پایان خرداد امسال هزار و ۱۷۱ کیلوگرم مواد مخدر در مازندران کشف و ضبط‌شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سردار مرتضی میرزایی صبح چهارشنبه به مناسبت پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نشست با خبرنگاران میزان کشف مواد مخدر در سه‌ماهه سال گذشته را ۸۷۲ کیلوگرم اعلام کرد.

وی بابیان اینکه مازندران استان ترانزیتی مواد مخدر نیست ، علت افزایش میزان کشفیات را تشکیل پایگاه اطلاعاتی انتظامی در شرق و غرب استان ذکر کرد و گفت که در این پایگاه‌ها با همکاری نیروهای اطلاعاتی هرگونه فعالیت باندی یا خرده‌فروشی و حتی مصرف‌کنندگان مواد مخدر رصد می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران بیشترین میزان فعالیت قاچاقچیان در استان را درزمینهٔ خرده‌فروشی معرفی کرد و گفت : در سه‌ماهه امسال ۸۰ درصد از عرضه‌کنندگان مواد مخدر در استان شناسایی شدند که نشان می‌دهد پایگاه‌های اطلاعاتی استان به‌درستی عمل می‌کند.

وی بابیان اینکه مازندران از محدود استان‌های کشور است که در کشفیات مواد مخدر رشد داشته است ، ادامه داد : این بدان معنا نیست که تعداد معتادان در استان بالا است ، بلکه خریدوفروش و قاچاق و به‌تبع آن کشفیات از حداکثر پنج کیلوگرم ، اکنون به ۲۰ کیلوگرم افزایش‌یافته است.

میرزایی پاک‌سازی مناطق آلوده را از دیگر مأموریت‌های پلیس عنوان کرد و گفت : البته در انجام این مأموریت مهم به همکاری و همپوشانی دیگر دستگاه‌ها نیاز است که کم‌کاری بعضی از آن‌ها جای گلایه دارد.

فرمانده انتظامی مازندران از وجود برخی ناهماهنگی‌ها در برخورد با خرده‌فروشی مواد مخدر در مناطق آلوده مازندران انتقاد کرد و گفت : طرح‌های انتظامی باهدف ناامن کردن عرضه و خریدوفروش خرده‌فروشی مأموریت محوری و دائمی پلیس است و به‌هیچ‌عنوان نیروی انتظامی در این بخش خسته نخواهد شد.

وی بابیان اینکه به دلایل مختلف و سهم الوصول بودن مواد صنعتی، گرایش به سمت مصرف این نوع مواد رو به افزایش است، افزود: رواج قرص‌های روان‌گردان در بازار دسترسی به این مواد صنعتی را آسان‌تر کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز