خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران:

انتخابات در ساری تمام الکترونیک برگزار شد/ اخذ آرای تمام مکانیزه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۶۹۳

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران گفت: انتخابات در ساری بدون نقص و تمام الکترونیک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، ابوذر قربانی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات مازندران گفت: خوشبختانه به لطف تلاش‌های صورت گرفته توسط کارشناسان فناوری، ما در انتخابات تمام الکترونیک شهر ساری، تمام دستگاه‌های تمام الکترونیک ما بدون نقص کارکردند و کلیه آرا را به‌صورت الکترونیکی دریافت شد.

وی افزود:  درصورتی‌که وزارت کشور این اجازه را داده بود که اگر در هر یک از شهرها مشکلی پیش‌آمده  می‌توانید اخذ رأی صورت سنتی انجام بدهید اما تا این لحظه که اواخر رأی‌گیری است این کار به‌طور کامل انجام‌شده است.

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران گفت:شنیده‌ها حاکی است که در شعب تمام مکانیزه در برخی استان‌ها مشکلاتی ایجاد شد و نتوانستند به‌صورت تمام مکانیزه انجام بدهند اما در مازندران به‌صورت کامل انجام‌شده است.

وی افزود: موضوع بعدی در خصوص صندوق‌های احراز هویت است. ما 4 هزار و 395 دستگاه احراز هویت برای 4 هزار و 52 شعبه مازندران دریافت کردیم دستگاه‌ها طی عصر و شب دیروز پنجشنبه جمع‌بندی شدند و امروز قبل از آغاز رأی‌گیری به شعب رسیدند و در شعب فعال شدند.

قربانی ادامه داد: ازلحاظ راه‌اندازی و شروع به کار در آغاز رأی‌گیری حدود 98 درصد دستگاه‌ها فعال شدند این یعنی شعب ما در سراسر استان در این تایم فعال بودند اما یک مشکل کوچکی به وجود آمده که در فضای جامعه گفته‌شده بود تأخیر وجود داشت این مشکل مربوط به کارت‌های اعتباری هیات نظارت بود که تأخیر در رأی‌گیری صورت گرفت و پس‌ازآن هیچ وقفه‌ای صورت نگرفت البته در حد یکی دو شعبه یک وقفه‌ای داشتیم اما چون سیستم به‌صورت آفلاین می‌توانست کار کند به‌صورت آفلاین انجام شد و رأی‌گیری متوقف نشد.

وی در توضیح  صندوق‌های تمام مکانیزه احراز هویت گفت: در کل سیستم انتخابات ما در بعد رایانه‌ای به‌هیچ‌عنوان در بستر اینترنت نیست و کاملاً در بستر مجازی امن است و صندوق‌های تمام مکانیزه ما به‌هیچ‌عنوان به هیچ شبکه‌ای وصل نیست و کاملاً به‌صورت منحصربه‌فرد در شعبه کار می‌کند و از ضریب امنیت بالا برخوردار بوده  و  شمارش آرا نیز به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.

 

قربانی ادامه داد:  شمارش آرا پس از پایان انتخابات با اطلاعات مربوط به اخذ رأی شامل آرای ماخوده در صندوق‌های تمام مکانیزه توسط تشخیص الکترونیکی تخلیه می‌شود و از طریق سیستم‌های الکترونیکی به بانک اطلاعاتی وزارت کشور و سامانه جامع انتخابات ارسال می‌شود و سامانه به‌صورت مکانیزه تجمیع آرا را انجام می‌دهد.

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات مازندران گفت: یکی تقویت خطوط ارتباطی و زیرساختی در نقاط روستایی است و اگر بخواهیم مجلس و ریاست جمهوری را مکانیزه برگزار کنیم این صندوق‌ها باید در روستاها کار  و اطلاعات را ارسال کنند و بعد برنامه‌ریزی لازم برای درواقع تولید صندوق‌های تمام مکانیزه و نکته دیگر رعایت استانداردها برای حفظ و نگهداری این تجهیزات است.

وی ادامه داد: درصد خطاهای انسانی سهوا و عمداً به شکل قابل‌توجهی در انتخابات مکانیزه و نیمه مکانیزه کاهش پیدا می‌کند.

قربانی افزود:  تفاوت انتخابات این دوره با دوره گذشته این است که ملاک احراز هویت افراد رأی‌دهنده دستگاه احراز هویت بود، اگر مغایرتی در مسائل هویتی مشاهده می‌کردند اما شناسنامه فرد مهر نداشت؛ می‌گفتند اینجا با نظر هیات نظارت می‌توانند اجازه بدهند که فرد برود و رأی بدهد یعنی کد انطباق صادر می‌شد و رأی می‌داد اما این دوره اگر در سیستم مغایرتی وجود داشت به‌هیچ‌عنوان کد استعلام صادر نمی‌شد و از رأی دادن فرد جلوگیری به عمل آمد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز