خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات مازندران خبر داد:

مشارکت حداکثری مازندرانی‌ها در انتخابات 1400

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۵۳۴

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران گفت: آخرین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد مشارکت در مازندران خوب است اگر این روند ادامه یابد شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات 1400 خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسین حسن نژاد در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه برگزاری انتخابات در مازندران گفت: 99 درصد شعب اخذ رأی از ساعت 7 صبح به‌صورت رسمی شروع شد. تعدادی از شعب اخذ رأی هم نسبت به استقرار صورت‌جلسه با تأخیر مواجه بودند که با رفع برخی اشکالات در حال حاضر تمامی شعب اخذ آرا در استان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون انتخابات هر یک از نامزدها می‌توانند در موعدهایی که در قانون پیش‌بینی شد انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام کنند، افزود: تعداد محدودی از داوطلبان انتخابات روستاها انصراف دادند از صحنه انتخاباتی کناره‌گیری کردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: اینکه به چه دلایلی روستاها از انتخابات انصراف دادند مربوط به داوطلبین روستاها می‌شود و ما نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

وی با اعلام اینکه آمار دقیق از مشارکت را نمی‌توانیم اعلام کنیم، افزود: استفاده از تعرفه‌ها چون لحظه‌ای است بر اساس آخرین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد مشارکت در مازندران خوب است اگر این روند ادامه یابد شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات 1400 خواهیم بود.

حسن نژاد انتخابات را اعمال اراده مردم و شکل‌گیری اداره امور کشور دانست و گفت: اگر شهروندان از این حق استفاده کنند می‌تواند پشتوانه قوی نظام و پیشبرد برنامه‌های کشور باشد.

وی میزان مشارکت مردم در انتخابات را نشان‌دهنده میزان قدرتمندی جمهوری اسلامی و افزایش ضریب همبستگی ملی قلمداد کرد و افزود: انتخابات حتی به قدرت چانه‌زنی ایران در منطقه کمک می‌کند و از این فرصت باید استفاده شود تا دموکراسی خوبی در کشور برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران امکان تمدید انتخابات را تا ساعت 2 صبح برآورد کرد و یادآور شد: بر اساس درخواست فرمانداران و بخشداران و طبق دستور وزیر کشور و یا تفویض اختیار به تمدید به مسئولان استانی داده می‌شود.

حسن نژاد تمدید ساعت انتخابات را برحسب تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا دانست و گفت: با این نگاه که میزان تراکم جمعیتی در اخذ رأی مدیریت شود این امکان داده شد تا با رعایت پروتکل بهداشتی انتخابات سالم داشته باشیم. این مورد مشکل قانونی ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز