خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

قهر با انتخابات راه حل مناسبی برای حل مشکل کشور نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۴۹۰

استاندار مازندران گفت: قهر با انتخابات و حضور نیافتن در پای صندوق رای راه حل مناسبی برای حل مشکل کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد حسین زادگان امروز جمعه پس از انداختن رأی خود به صندوق در شعبه استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه بیش از 4 هزار شعبه اخذ رأی در استان مازندران وجود دارد، گفت: حدود 57 هزار نفر از عوامل اجرایی تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات خوب با مشارکت حداکثری فراهم کردند.

وی افزود: از آغاز رأی‌گیری تاکنون 98 درصد از فرآیند برگزاری انتخابات عملیاتی شد البته گزارش‌هایی را مبنی بر مشکل در صندوق‌های رأی گزارش شد اما بلافاصله این مشکل حل شد با توجه به تعدد شعبات این مشکلات دور از انتظار نیست.

استاندار مازندران گفت: اگر فردی از اعضای هیات اجرایی به هر دلیلی نتوانست در شعب اخذ رأی حضورداشته باشد بلافاصله توسط اعضای هیات اجرایی و فرماندار به‌عنوان جایگزین معرفی می‌شوند.

وی افزود: عمده عوامل اجرایی که امروز در شعب اخذ رأی در استان حضور دارند، دارای سابقه اجرایی انتخابات در دوره‌های گذشته و مجرب هستند و با توجه به تدابیر اندیشیده شده، امکان ایجاد اختلال به خاطر غیبت یک یا چند نیروی انسانی قطعاً وجود ندارد ضمن این‌که نیروی جایگزین برای این‌گونه مواقع ازجمله خسته شدن یا بیماری درصدی از عوامل اجرایی در نظر گرفته‌شده است

استاندار مازندران گفت: از آغاز رأی‌گیری تاکنون 98 درصد از فرآیند برگزاری انتخابات عملیاتی شد البته گزارش‌هایی را مبنی بر مشکل در صندوق‌ها گزارش شد اما بلافاصله این مشکل حل شد با توجه به تعدد شعبات این مشکلات دور از انتظار نیست.

حسین زادگان ادامه داد: در هیچ دوره‌ای از انتخابات این میزان هجمه توسط رسانه‌های معاند نسبت به عدم حضور مردم در انتخابات نداشتیم و حتی رهبر معظم انقلاب پارها در سخنانشان به حضور حداکثری در انتخابات تأکید کردند و بیان داشتند نباید این فرصت بزرگ و مهم را از دست داد.

وی بابیان اینکه ضمن احترام به عقاید تمامی هم‌وطنان و شهروندان مازندرانی، بر این اعتقادم که حل مشکلات کشور از مسیر صندوق‌های رأی و انتخابات می‌گذرد، ادامه داد: این‌که مشکلات اقتصادی و رد صلاحیت‌ها در برخی از مردم ایجاد دلسردی کرده است، نباید سبب شود تا از حق رأی خودشان برای تعیین سرنوشت کشور استفاده نکنند.

استاندار مازندران همچنین یکی از اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در انتخابات ۲۸ خرداد را حفاظت از سلامت رأی‌دهندگان در شعب اخذ رأی برشمرد و گفت: در این دوره از انتخابات  ۱۰ درصد به شعبه‌های اخذ رأی اضافه‌شده است تا امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهتر فراهم شود.

وی افزود: علاوه برافزایش شعب اخذ رأی، در این دوره زمان رأی‌گیری نیز یک ساعت زودتر شروع و  تا ۲ بامداد روز بعد تمدیدشده است تا شهروندان فرصت کافی برای رأی دادن در محیط و فضایی امن ازنظر حفاظت از سلامتشان داشته باشند.

حسین زادگان افزود: مردم ما همچون گذشته هوشمندانه در انتخابات شرکت کنند و اعضای هیات اجرایی نیز آرای مردم را به‌درستی اخذ و به‌خوبی صیانت کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در چهار هزار و ۱۶۲ شعبه اخذ رأی در مازندران در حال برگزاری است و حدود ۵۷ هزار نفر هم به‌عنوان عوامل اجرایی و نظارتی کار اخذ رأی از مردم را در این شعب بر عهده‌دارند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز