خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات مازندران:

دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۲۶۴

دستورالعمل‌های ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای قبل و حین اخذ رأی در 28 خرداد امسال تهیه و به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسین حسن نژاد با اشاره به تهیه دستورالعمل‌های ویژه پیشگیری از شیوه کرونا در 25 سرفصل برای قبل و حین اخذ رأی و ابلاغ آن به شهرستان‌ها گفت: بازرسان بهداشت (ثابت یا سیّار) بر نحوه اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعبه‌های اخذ رأی، تعیین جایگاه صندوق‌ها و شعبه‌های اخذ رأی، برگزاری انتخابات در فضای باز، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تهیه غذا برای عوامل برگزاری انتخابات و گندزُدایی محیط و خودرو‌های بکار گرفته‌شده نظارت دارند.

وی بابیان اینکه تجمع رأی‌دهندگان و عوامل اجرایی در شعبه‌ها، صندوق‌های رأی یا صف رأی‌گیری ممنوع و فاصله میان افراد حداقل باید دو متر باشد افزود: دریافت اثرانگشت هنگام رأی‌گیری ممنوع و مقررشده است، سن عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی نباید بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماری زمینه‌ای باشند و اولویت با دریافت‌کنندگان واکسن کرونا خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران، چیدمان فضای شعبه‌ها برای حضور حداکثر ۳۰ درصد گنجایش، الزام به داشتن سیستم تهویه هوا در فضای سربسته، افزایش تعداد شعبه‌های اخذ رأی، رأی‌گیری در کوتاه‌ترین زمان، تعبیه مکان قرارگیری صندوق‌های اخذ رأی بافاصله 2متری از هم در فضا‌های روباز و پیش‌بینی تهیه ماسک برای شرایط اضطراری بخشی دیگر از تمهیدات بهداشتی برای شعبه‌های اخذ رأی در روز انتخابات برشمرد.

 حسن نژاد با اشاره به اینکه از خبرنگاران و عوامل اجرایی و نظارتی حاضر در شعبه‌های اخذ رأی تست کرونا گرفته می‌شود گفت: وزارت ارتباطات در پی تهیه نرم‌افزار «شعبه یاب» برای اعلان شعبه‌های اخذ رأی نزدیک و خلوت به مردم بوده و تا قبل از روز انتخابات راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: افراد کهن‌سال، بیماران زمینه‌ای یا بیماران خاص برای دادن رأی به شعب خلوت مراجعه کرده و پیگیری برای رأی‌گیری از این افراد در منزل با حضور صندوق‌های سیّار نیز انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز