خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش استنایی استان مازندران:

۷۰ مدرسه استثنایی در مازندران فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۸۵

مهمترین هدف از ایجاد این مدارس برای دانش‌آموزان استثنایی مطابقت و سازگاری دادن آن‌ها در جامعه است.

رئیس آموزش و پرورش استنایی استان مازندران مطرح کرد: ۷۰ مدرسه استثنایی به منظور آموزش دانش‌آموزان استثنایی در این استان به فعالیت مشغول هستند.

به گزارش ایلنا از آمل، علی سیاحی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه ۸کلاسه استثنایی زنده‌یاد امیررضا دادگر آمل با اعلام اینکه در سال‌جاری شش هزار و ۶۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی مازندران تحصیل می‌کنند.

وی با تاکید براینکه با وجود این تعداد مدارس در شهرستان‌های استان کافی نیست، ابراز داشت: مهم‌ترین هدف از ایجاد این مدارس برای دانش‌آموزان استثنایی مطابقت و سازگاری دادن آن‌ها در جامعه است.

سیاحی با بیان اینکه کودکان کم توانایی ذهنی می‌توانند به مانند کودکان عادی به تحصیل بپردازند، تصریح کرد: اگر این افراد در بخشی از فعالیت ذهنی توانایی ندارند در بخش‌های دیگر توانایی‌های استثنایی دارند که از عهده افراد عادی خارج است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استثنایی مازندران بیان داشت: در امر یادگیری و آموزش افراد معلول و سالم هیچ تفاوتی وجود ندارد و برخی معلولان حتی توانمندی بیشتری نسبت به افراد سالم دارند.

وی حمایت مسئولان استانی و شهرستانی به این افراد را موجب رشد شکوفایی استعداد‌هایشان در عرصه‌های مختلف جامعه بیان کرد و گفت: حضور افراد خیر و مدرسه‌ساز در این استان موجب خرسندی ما است که در این عرصه مسئولان باید به حمایت آن‌ها بپردازند.

سیاحی با ابراز تاسف برخی از مسئولان شهری که فقط به بازدید از مدارس استثنایی شهرهای خود اکتفا می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به فعالیت بسیاری از این مدارس در حاشیه‌های شهر متاسفانه تعداد آن‌ها در استان برای حمایت دا نش‌آموزان استثنایی کافی نیست.

به گزارش ایلنا: دبستان استثنایی هشت کلاسه زنده‌یاد امیرضا دادگر در زمینی به مساحت ۲۵۰۰مترمربع با زیربنا ۴۵۰م‌تر توسط خیر بزرگوار بزرگمهر دادگر با هزینه ۴۳ میلیارد ریال احداثشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز