خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران خبر داد:

رشد ۱۰ درصدی آمار غرق شدگی در مازندران / جویبار شهرستان بدون غرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۶۳

آمار غرق شدگی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است. / بیشترین سنین غرق شدگان ۲۱ الی ۳۰ سال بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: آمار غرق شدگی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، دکتر علی عباسی با بیان مطلب مطلب فوق افزود: از اول خرداد تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۹۸نفر(۱۸۱مرد و مابقی زن) در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: شهریور با ۶۸ مورد، تیر با ۶۳، مرداد با ۴۵و خرداد با ۲۲ مورد به ترتیب دارای بیشترین آمار غرقی دارا می باشد.

جویبار شهرستان بدون غرقی

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش ثبت شده شهرستان های محمودآباد با ۵۴(۴۹ مرد و ۵ زن)، بابلسر با ۲۹ مورد همگی مردو نوشهر با ۲۹(۲۶ مرد و ۳ زن)، نوربا ۲۳مورد(۲۲ مرد و یک زن) دارای بیشترین آمار غرقی و جویبار بدون غرقی بوده است.

۴۱ درصد غرق شدگان جوان هستند

عباسی تصریح کرد: بیشترین سنین غرق شدگان را ۲۱ الی ۳۰ سال با ۸۲ مورد و کمترین آن زیر ۱۰ سال با دو مورد بوده است.

وی شنا در خارج از طرح های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر را از دلایل غرق شدگی دانست و افزود: با توجه به اینکه ۸۶درصداز مغروقین از قشر غیر بومی و مسافر هستند لذا به نظر می رسد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره ساز نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز