خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی و دبیر کمیته زیباسازی شهرداری بهشهر:

دیوارهای بهشهر به طرح‌های زیبا و اصیل هنری مزین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۲۹

دیوارهای بهشهر با بهره‌گیری از توان هنرمندان و نقاشان این شهر به طرح‌های زیبا و اصیل هنری مزین می‌شود.

مسئول روابط عمومی و دبیر کمیته زیباسازی شهرداری بهشهر گفت: دیوارهای بهشهر با بهره گیری از توان هنرمندان و نقاشان این شهر به طرح‌های زیبا و اصیل هنری مزین می‌شود.

به گزارش ایلنا از بهشهر، فاطمه ذبیح‌پور اظهار داشت: نقاشی دیواری در فضای شهری به کالبد شهر و زنده بودن فضای شهری کمک می‌کند.

وی بیان داشت: از میان تمامی زیرشاخه‌های هنر گرافیک، قوی‌ترین ابزار فرهنگ سازی و تاثیر بر افکار عمومی شهروندان، گرافیک محیطی است و امروزه با شلوغی شهر‌ها و افزایش جمعیت، مشکل آلودگی بصری ایجاد شده و تاثیر نامطلوبی بر روحیه‌ شهروندان خواهد گذاشت.

مسئول روابط عمومی و دبیر کمیته زیباسازی شهرداری بهشهر به مشکلات اخیر ایجاد شده برای شهروندان که توسط شرکت‌های تجاری و تبلیغاتی ایجاد شد، افزود: طبق اصل ۹۲ قانون شهرداری‌ها نصب پوس‌تر و برچسب بر روی دیوار معابر ممنوع است و با توجه به اینکه شرکتهای آموزشی و تجاری با توجه به اخطارهای مکرر به این مهم بی‌توجه هستند، برای جلوگیری از این اقدام، تلفن‌های این شرکت‌ها با دستور مراجع قضایی قطع خواهد شد.

ذبیح‌پور ادامه داد: خوشبختانه عزم جدی از سوی دستگاه قضایی و دادستان وشرکت مخابرات بهشهر برای برخورد با پدیده ناهنجاردیوارنویسی و نصب تراکت وجود دارد.

مسئول روابط عمومی شهرداری بهشهر گفت: زیباسازی و اهمیت دادن به طراحی‌های مناسب در معابر شهری، ارزش دادن به حس بصری شهروندان و گردشگران است و واحدهای اجرایی شهرداری و مدیریت زیباسازی، با پیگیری‌های مستمر و مداوم برای کاهش دیوارنویسی‌ها و نصب پوسترو تراکت نسبت به برطرف شدن هرچه سریع‌تر این مشکل تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: بهشهر با پیشینه تاریخی و فرهنگی، منظر تاریخ، فرهنگ و تمدن است و زیباسازی چهره شهر علاوه بر تاثیر مثبت در روحیه شهروندان در جذب گردشگران نیز بسیار مؤثر است.

مسئول روابط عمومی شهرداری بهشهر گفت: لازم است مدیران و مسئولان دستگاه‌های مرتبط از جمله مخابرات، اماکن نیروی انتظامی، مجمع امور صنفی و به ویژه شهرداری، تعامل و همکاری لازم برای برخورد با پدیده دیوارنویسی غیرقانونی را انجام دهند تا با حذف این ناهنجاری‌ها، چهره شهر زیبا و آراسته شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر، زیباسازی شهری است افزود: متأسفانه تبلیغات نامتعارف، دیوارنویسی و برچسب‌های تبلیغاتی چهره زیباسازی شهری را مخدوش کرده و لازم است نیروی انتظامی و شهرداری با کمک سایر سازمان‌های مسئول با اشخاص حقیقی و حقوقی که چهره شهر را زشت می‌کنند، برخورد قانونی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز