خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی کارگران حفاظت جنگل از طرح انتقال

کارگران نگران تغییر جایگاه شغلی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۴۶۰

رییس مجمع نمایندگان کارگران مازندران با بیان اینکه کارگران حفاظت جنگل مخالف واگذاری مدیریت سازمان جنگل ها به بسیج سازندگی کشور نیستند، افزود : یکی از نگرانی های کارگران این بخش تغییر جایگاه شغلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سال گذشته بود که سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان ‌بسیج سازندگی وزارت کشور به منظور گسترش بسیج ملی برای حفظ و احیای منابع‌طبیعی کشور و دستیابی ‌به حفاظت اکولوژیک و ذخایر ارزشمند طبیعی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند و طبق این قرار داد مقرر شد تا کارگران حفاظت جنگل از این پس نیروهای پیمانی  و قراردادی سازمان بسیج سازندگی کشور منتقل باشند.

این طرح اما در ابتدای امر با نگرانی جوامع کارگری و کارگران حفاظت جنگل همراه بود و با ورود استاندار مازندران و قول های مساعد در خصوص عدم تعدیل نیرو و کاهش حق و حقوق کارگران تا حدی کاهش یافت.

سید علی اکبر علوی نژاد، رییس مجمع نمایندگان کارگران مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه کارگران حفاظت جنگل  مخالف واگذاری مدیریت سازمان جنگل ها به بسیج سازندگی کشور نیستند، افزود : یکی از نگرانی های کارگران این بخش تغییر جایگاه شغلی است.

او ادامه داد:با اجرای این طرح کارگرانی که با سابقه چندین ساله در بخش های مختلف اداری و پشتیبانی هم مشغول فعالیت هستند و در آستانه بازنشستگی نیز قرار دارند،باید مشغول نگهبانی شوند.

وی این کار را باعث عدم حفظ شان و منزلت عده ای کارشناس با سابقه 25 سال دانست.

علوی نژاد با بیان اینکه در گشت های شبانه بدون هیچ وسیله ای برای دفاع، ادامه داد : اگر با ورود سازمان بسیج و سازندگی کشور، دست عده ای خرابکار کوتاه شود، خوب است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران مازندران خوشنامی و مردمی بودن بسیج را نکته مهمی عنوان کرد و ابراز داشت : ما می‌خواهیم معادلات حقوقی و بیمه ای در سازمان بهم نخورد و حق و حقوق کارگرانی که در مازندران حدود چهار هزار نیرو هستند، حفظ شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز